Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
PKM Tychy w Gliwicach?
Te najnowsze już nareszcie nie, ale czy to się utrzyma w czasie to nie wiadomo
8 lat dla nosorożca to dużo. MAZ-y trzeszczą już po 4 latach, dlaczego w tym miałoby być inaczej? No ale Scania (przynajmniej te autobusy w GOP-ie) też nie ma się czym chwalić...
@Janusz Mazy, niektóre egzemplarze są znośne. Ale stanowią one promil w GOPie i pewnie są "uszczelnione" gazetami i gąbkami.
Proszę bardzo. A co do MAZ-ów, jechaliśmy jedną 203, bodajże #358 z Irexu - jak na siedmioletni wóz, porównując go do o rok starszego ZAZ-a - było bardzo dobrze. Ale nawet nie porównując do ZAZ-a - było naprawdę nieźle.
Uwielbiam porównywanie Scanii np z PKM Gliwice, która lekko trzeszczy bo dobrze spasowane plastiki ocierają sie o siebie z tłukącymi się rurkami i wszystkim co może w nowym Mazie. Jedyny plus Mazów to ich moc.
Scanie nie trzeszczą lekko, trzeszczą strasznie. Kwestia tego czy kogokolwiek to obchodzi. Taka jest konsekwencja używania plastiku do wykończenia wnętrza, a stosowany plastik jest często coraz niższej jakości, bo i po co ma być lepszej, jeśli rynek wymaga coraz szybszej wymiany taboru. Scania była pierwszym producentem z wyższej półki, który to olał, ale nie ostatnim. Jakiś czas temu jechałem trzeszczącym Mercedesem Citaro C2 w Krakowie. A jedynym plusem MAZ-ów nie jest ich moc, a cena i dostępność. MAZ-y i ZAZ-y to naturalna konsekwencja rynku nastawionego na cenę usług i wiek taboru. Każdy wie, że dobrze utrzymany 15-letni Citaro albo MAN NM223 są lepsze niż kilkuletnie MAZ 203 czy ZAZ, ale ciężko jest wyspecyfikować "dobre utrzymanie" w wymogach i kończy się na odniesieniu do wieku pojazdów.