Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Motorniczy, na którego mówią "Pepiczek" z racji czeskiego motorniczego właśnie. Bardzo miło się z Nim rozmawia a Jego wspomnienia można by słuchać godzinami
Jak można z zewnątrz odróżnić 105NCh od zwykłego Na, oczywiście bez znania numerków na pamięć
Na szybko odróżnisz je w trakcie jazdy po dzięku chopperów (bardzo charakterystyczny dźwięk) a w trakcie postoju po DWÓCH kablach międzywagonowych z małymi gniazdami WS Aviotech'a i po charakterystycznych wyświetlaczach dla serii 105NCh (identyczną czciocnkę ma tylko wyświetlacz przedni w 1295+1296). Z numerków (chronologiczne wg dat przybycia) to 1300+1299+1309 (niebieskie wnętrze zrobione na modłę wrocławską), 1273+1274, 1226+1227, 1323+1324+1325. A jeśli już trochę opatrzysz się na 105NCh o z daleka będziesz wiedzieć, że to chopper. Wieczorem uderza bardzo charakterystyczna czcionka przedniego wyświetlacza (wyświetlacz Moniteca, ale czcionka ze starych mobitecowskich wyświetlaczy w 105Na różni się od tej z NCh).
Wielkie dzięki tego mi było potrzeba. Teraz wiem czemu raz mnie tramwaj wziął na prostej, jak jechałem samochodem :P No i chyba chłodzenie w chopperach przy postoju się wyłącza.
Jeszcze jedno pytanie mam, skoro te choppery mają w zapasie moc to czemu w żelazkach nie montuje się ich?
ze względu na wysokie koszty takiej przebudowy/modernizacji układu elektrycznego w stosunku do zwykłej naprawy 105Na
Tak, chłodzenie skrzyń aparaturowych i silników trakcyjnych wyłączane jest w trakcie postoju. Dodatkowo po chwili wyłączane jest także chłodzenie własne przetwornicy (przetwornica statyczna Alstom SMTK jeśli dobrze pamiętam).