Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
He aż sie wzruszyłem. Nie dość, że ten bus woził mnie prawe codziennie do ogólniaka to jeszcze zdjęcie jest zrobione koło mojego domku
Jak robiłeś tę fotke to nie byłeś tym zbyt zachwycony
a nawet nieglupim pomyslem bylo zjechanie przez drajwera na lewy pas
myslalem ze przez to nie bedzie ostro albo cos... ale widze ze jest Ok.
Jak milo popatrzec ten skret co jest za hungarem i prowadzi nemal do mojego domku
Pamieteasz co jezdzilo na 129 jakies 10 lat temu ja talinie rpzejeli jacys prywaciarze!!!Wlasnie sobie przypomnialem i od wtedy 129 jezdzil do gory bulonska
Taaaa pamiętam to była masakra. 149 w ogóle nie jeździło, zaś 129 z makabrycznymi wprost częstotliwościami. I te bileterki w środku....
A pamietasz moze jak uruchomili 183 i jezdzila na niej Turystyczna PeeRka 110 w bialo zielonym malowaniu??? Najbardzeij bawily mnie kasowniki w srodku takiego autobusy i dziwnie duzo siedzen jak na autobus miejski:)!!!!
Zaluje tylko jednej rzeczy zwiazanej z Busami na naszej slicznej morenie i ogolnie w calym gdańsku ze juz bardzo ale to bardzo rzadko pojawia sie O305 czasem przemknie na 162 ale na 183 nigdy a to byl i jest taki slodziutki autobus ta kanapa z tyly tylko wziasc kocyk polozyc sie i spac:)Ale nie ma co nazeka te O405N sa niczego sobie
No a jak sie miło po wuefie tą peerką wracało na Morene... miodzo
No i jeszcze czasem O305 wrzuca na "malo obciazona" linie 162:)
To O305 czy O405N w końcu? Jeżeli chodzi o O305 to zostały dwie sztuki wciskane tam gdzie jest mało pasażerów. A z O405N nie ma za bardzo co robić. Z powodu braku drzwi z tyłu nie nadają sie na zbyt obciążone linie >> 127.
Ale i tak nie mamy co nazekac bo na nasza piekna morena jezdza przewaznie bardzo pozadne busy w wiekszosci juz Neoplany Many Mercedesy no i Ikary a jelcz to juz naprawde u mnie przynajmniej budzi zdzienie cho na 162 dosc czest sie pojawia
No cóż na temat dyspozytorów w ZKM Gdańsk to sie lepiej nie wypowiadać. ALe widze że jest postęp i przestali na siłe wciskać O405N na 127
Taaa pożądne busy, owszem ale nie zawsze. Gdyby tak jeszcze nie obcinali ilości kursów, i rozkłady układali z główą...
No teraz sie troszkew poprawilo nawet chociaz w same weekendy t puscili na 162 dlugiego mana co bylo zaskoczeniem dla mojej skromnej osoby
Moim zdaniem na Morenie powinni wprowadzić ogólnie "reforme autobusową". Po 1 linie 142 powinny obsługiwać autobusy przegubowe lub chociaz te duze neoplany (zreszta po co teraz przegubowce na 129 ktorym jezdzi mniej ludzi niz 142). Po 2 powinni puscic jakaś linie z Carrefura (142 lub C, bo 166 przy takim rozkladzie to sie wogole nie liczy) na ul. Bulońską. Po 3 przydalby sie lepszy rozklad 142 w soboty i święta. Pozdrawiam
129 mniej ludzi niż w 142??? to proponuje sie przejechać w godzinach szczytu. Na 142 fakt powinny kursować deskorolki bądź przeguby. Ale obecnie w 142 to i tak jest kultura w porównaniu z tym co sie działo pare lat temu. Niestety dużo winy leży po stronie Carefoura, bo dzięki niemu ruch wzrósł straszliwie, a kursów nie przybyło. Na Morenie już nie można psuć więcej. Wystarczy że teraz zabrali jeden kurs 129 a te dwa pozostałe są tak fatalnie ułożone że szkoda gadać. Wyobrażasz sobie same solówki jeżdżące na tak duże osiedle??? i tak na 127 jest już masakra w godzinach szczytu, bo w ZKM zapomnieli o tym, że jej trasa przebiega w okolicach 6 szkół średnich, a o ludziach dojeżdżających w inne miejsca nie wspomne.
142 w godzinach popołudnoiwego szczytu to jest masakra nie jednokrotnie zdarzylo mi sie niestety nie zmiescic do niego na kartuskiej przy petli tramwajowej mimo ze sa przeciezx wspomagane przez 183 i 166 ktore mniej wiecej jada w tym samym kierunku ale to nie wszystko zdazalo mi sie naizmiescic jak zrobilem sobie wagary tego dnia co w Carrefourze promocja sie rozpoczela kolo godz 10-11 i na tych trasach zadko widac przeguba czasem pojawi sie na 166 nie wiem czemu tak jest ale powinien nastac kres takiej sytuacji.
Potrzebuję chętnych do tworzenia działu o autobusach z tego miasta. Chętni niech piszą pod adres matikruk@wp.pl
Ja bym proponował połaczyć 183 i 166. W koncu 183 nie ma długiej trasy i nie zaszkodziło by mu, gdyby jeszcze zajeżdżał na Bulońską. Na 142 koniecznie powinny jeździć długie autobusy, przydałby się również lepszy rozkład w soboty i świeta (tak jak kiedyś - co 20 min.). Co do 129 to widze, że ta linia powoli wymiera na korzysc 127. Zlikwidowali go w niedziele, ograniczyli kursy w inne dni, wiec wydaje mi się, ze przegubowce obsługujące tą linie powinni przenieść na 127 i 142.
166+183 - nie za bardzo to widze. W końcu ludzie na niedzwiednik też muszą jakoś dojechać. Pozatym bardzo dużo zamieszania by było gdyby autobus zajeżdżał na Bulońską, bo raz jak nocny jechałby w strone Niedzwiednika a drugi raz w strone Rafinerii. 129 jest obecnie linią typowo szczytową. I jej likwidaca nie wchodzi w rachube. Mowienie że ona wymiera jest bzdurą - wystarczy sie przejechać od około godziny 11 wzwyż z Wrzeszcza na Morene. Fakt możnaby z niej zrobić linie stricte szczytową ale pod warunkiem dołożenia 2 kursów na 127 i zajazdu jej pod dworzec we Wrzeszczu. Co do 142 to obecnie i tak jest nieźle. Jak jeździłem do liceum na kartuską nim pare lat temu to dopiero była rzeźnia, zwłaszcza jak nie była jeszcze gotowa estakada. Obecnie niestety do tego dołożył sie "Kalafior" a ZKM nie widzi potrzeby zmiany sytuacji. Dokłada się kursy na 162 doprowadzając do sytuacji, że Orunia Górna ma lepsze połączenie z Centrum i Wrzeszczem niż większa od niej Morena. Pozatym ile można ciąć i oszczędzać na dużych osiedlach. Tworzy się różne dziwactwa w stylu nowego 199 czy też 166 a tam gdzie jest potrzebne dobre skomunikowanie wycina sie kursy. W ZKM Gdańsk potrzebna jest jedna rzecz której obecnie tam nie ma - marketing i badanie zapotrzebowania komunikacyjnego. Może po restrukturyzacji wreszcie znajdą sie tam jacyś kompetentni ludzie.
Raf do ktorego LO na kartuskiej chodzileś jesli mozna wiedziec????
LO Lingwista. A Propos 15-sto metrowców to różnica w cenie wynosi około 100 tyś PLN netto więc nie ma sensu ich kupować, bo za niewiele wyższą cene masz autobusy 18-sto metrowe. W sytuacji 129 to tam czasem tabor jest wstawiany bez sensu, ale nie poradzisz na to. Na 199 ludzie bardzo narzekają, gdyż: 1. Nie jedzie pod dworzec we Wrzeszczu w strone Suchanina. 2. Spóźnia sie straszliwie. 3. Na Przymorzu koło SKM ma bez sensu ustawione przystanki tak, że ludziska muszą biegać pomiędzy przystankami 139 a 199. IMHO wlasnie nie zajeżdzanie pod dworzec jest bardzo dużą wadą 127 i 199 w strone Suchanina.
Znajac zycie ci ludzie ktorzy teraz trzymaja caly km w garsci i tak zostana w koncu szyt jest niew do ruszenia a co do sytuacji taborowej to dlaczego Gdańsk zakupil tak malo autobusów 15 metrowych i wiecej wiadomo ze sa line takie jak np C ktore objezdzaja po najwiekszych dzielnicach i raz na godzine albo zadziej pojawia sie tam niskipoklad z ktorego korzystaja niepelnosprawni wiadomo ze na taka line nie rzuci sie krotkiego powinni w Gdansku kupic uzywane niskie przeguby to powinno rozwiazac taka sytuacje jak jest a co do lini taka jak nowe 199 jest nawet dobrym pomyslem lecz moze nie perfekcyjnym plusem dla niej jestze jedzie grunwaldzka a na 129 powinny jak juz sa dostawki byc jakos logiczne puszczane a nie dwie 280 jada jedna za drugo to mija sie z Celem
Łe myslalem ze chodziles do mojej szkoły ale nie o tym byla mowa wyczytalem w ktoryms z archiwalnych przystankow ze gdansk zanim kupil Manidla to zamierzal kupic używane autobusy szkoda ze nie kupili chociaz 5-7 uzywanych dlugich
Mimo wszystko ja caly czas twierdze, ze wiekszy nacisk sie powinno klasc na 142. Po 1 dlatego, ze to jest szybkie polaczenie z Wrzeszczem i Gdanskiem (10 min.) Po 2 przejezdza obok hipermarketu, wiec skoro juz chca, zeby jezdzily same male niskopodlogowce, to niech go zrobia co 10 min. w powszednie w szczycie i co 20 w swiateczne. Co do 199 to bardzo mi sie podoba pomysl przedluzenia jego trasy. Teraz tylko czekam na rozsadne polaczenie Osowej z Wrzeszczem (puszczenie 169 przez Klukowo i dalej Słowackiego do dworca). Pozdrawiam
A ja mimo wszystko twierdze, że są lepsze połączenia niż 142 która jest przelatuje i to tylko przez część Moreny. A 10 minut to nawet w rozkładzie to nie jezdzi. W godzinach szczytu dzięki korkom na Słowackiego, Rakoczego i Kartuskiej 142 stoi sobie nawet po 10 minut w korkach. Nie można kłaść nacisku na przelotówe, która zawadza o część osiedla. Poza tą częścia istnieją także inne reejony Moreny o które 142 nie zawadza. Pozatym po co zwiększać takt na lini w momencie gdy na Kartuskiej oprócz niej są tramwaje i kilka innych lini na Słowackiego także (bez tramwajów oczywiście) Ja za dużo jeździłem 142 przez lata i dużo obecenie jeżdże na trasie Wrzeszcz-Morena i wole jechać 129 czy 127 bo po prostu jadą szybciej i nie stoją w masakrycznych korkach jak 142. Do centrum też wole jechać 130 czy 184 niż sie tłuc w 142. Fakt ta linia pozwala na wygodne przemieszczanie sie w obrębie Kartuskiej, Moreny i Wrzeszcza od strony Słowackiego ale bez przesady nie jest ona tak super ważna. Na przedłużanie 169 też nie ma co liczyć - i tak jest załadowana w godzinach szczytu, po drugie jak jest korek na Spacerowej to sie mocno opóźnia a po trzecie ma za słabą częstotliwość na takie zabawy
Aha co do 199 mieszkańcy Suchanina mają nieco inną opinie. A przydatność 199 najbardziej widać na Dworcu PKP we Wrzeszczu, gdzie autobus pustoszeje. Zaś wracając do 169 to podobne próby połączenia 157 ze 167 już były robione, ale tylko w teorii i na szczęście bo takie idiotyzmy jak próby łączenia lini przebiegających po najbardziej zakorkowanych arteriach miasta to największa głupota. Na dodatek przy częstotliwościach 157, 167 i 169 to już w ogóle byłaby masakra. Ludzie mieszkający na Osowej, w Bysewie czy w Kokoszkach powiesiliby ciebie za choćby próby popsucia i tak słabych połączeń z centrum.
Raf nie rozumiem twojego sceptycyzmu co do tego połaczenia. Na osowej są 3 linie 169, 171 i 179. 171 by pozostał na trasie Oliwa - Gdynia. 179 mogli by puscic dawna trasa 169 i by juz byly 2 autobusy jezdzace spacerowa do Oliwy. 169 za to by jechal z dworca PKP na Osowej do Wrzeszcza trasa Przy obwodnicy, przy czym zabiral by mieszkancow osiedla Barbakan (ktorzy maja na prawde niezly kawal do aktualnego przystanku), zatrzymywal by sie rowniez przy Renku i by zabieral klientow i mieszkancow Rejonow Owczarni. Potem by jechal do slabo skomunikowanego Klukowa i w odroznieniu do 110 nie skrecal by na lotnisko tylko odrazu by sie dolaczal do Słowackiego i dalej prosto do dworca PKP we Wrzeszczu. No i mieszkancy Matarnii, ktory skarza sie na slabe polaczenia, mieli by jeszcze jeden autobus. Pozdrawiam
Po pierwsze jak już wcześniej wspomniałem - były zakusy na zrobienie czegoś takiego łączącego Wrzeszcz z Centrum przez Rębiechowo, Bysewo, Kokoszki, Jasień itp. Biorąc pod uwage jakie są korki na Słowackiego, Kartuskiej i Spacerowej. Tworzenie takich dziwactw nie ma sensu. Przy częstotliwości kursowania 169 i innych lini za obwodnice to byłaby totalna porażka, do tego wystarczy, że się dołoży korek na którejkolwiek ulicy i wszystko się rozjeżdża.A 179 chciałbym tobie przypomnieć iż jedzie na Osową PKP wlasnie. Z PKP w Osowej jest także linia 569 dowożąca ludzi z Os. Wenus jadąca w okolice Barniewic - ale od tyłu. Ten sceptycyzm podziela także wiele innych osób również mieszkających na Osowej.
No to chociaz by mogli puscic jeden z tych autobusow chocby do lotniska. Najlepiej 169 bo z niego na Osowej jest najmniej pożytku. Nie jedzie pod Castorame, nie zajezdza na petle galaktyczna. Wtedy by mogli zamienic rozkladami 169 z 179 i puscic 169 z czestotliwoscia np. co 45 min. do Lotniska. Tam jest przesiadka na 110 lub B i do Wrzeszcza. Sam mam znajomego na Barabakanie i on i jego sasiedzi narzekaja na "spacery" przez bloto na przystanek przy kielninskiej.
Mam taką dobrą nadzieje, że Szczyt coś w tej sprawie zrobi. Przy okazji Raf, czy pamiętasz może linie 242? To był fajny autobus. Bardzo lubiłem nim jezdzic do Gdanska, bo podroz zajmowala bardzo krotki czas. Szkoda ze juz go nie ma :( Teraz zostal tylko 142, ktory czesto jest zatloczony i 184 co jedzie dlużej :(
Teoretycznie można tak zrobić. albo rozszerzyć kursowanie 569. Antoś Sz. obiecał, iż w tym roku mają ogłosić przetarg na obsługe tych okolic minibusami. Zobaczymy jak to jest. Fakt faktem, że na nowych osiedlach nie robi sie nic w gestii komunikacji miejskiej.
Pamiętam doskonale - jeździłem często nim. To była dobra linia - ale jak jeździła przez Suchanino. A co do 184 to nie zapominaj, że jest jeszcze 130. A ze 142 nie ma co przesadzać. Proponuje sie zabrać w godzinach szczytu 127 na Wileńskiej lub w drugą strone koło szpitala na Zaspie bądź na Jaśkowej. 142 przy tym wymięka.
Tak, tylko 130 jest mi troche nie wygodnie, bo mieszkam na Kolumba i jadac do Gdańska nim robie straszne kolo. Jak byl 242 to nawet jak robil ten "worek" na Bullonskiej to i tak przejazd pod Urzad trwal okolo 10 min. Ale nie ma co narzekac, Morena jest chyba jedna z najlepiej skomunikowanych dzielnic Gdanska. Nie wiem czy gdzies indziej maja takie dalekobierzne linie jak: C, 127 czy 166.
Ja bym z tym strasznym kołem nie przesadzał - to są 3 przystanki i 4 minuty więcej. Pozatym jak wracasz to 130 wracasz szybciej niż 184. A Morena jest nieźle skomunikowana, ale ostatnio zaczyna z tym być coraz gorzej - obcięcie 129 przy nie dołóżeniu niczego na 127. Generalnie zauważyłem, że obcinają tam gdzie nie powinni. Chociaż z innej strony w ogóle nie powini nigdzie obcinać....
Eeee sory ale to już lekka przesada. Linie nie są dla Carefoura, a dla ludzi. Zawsze mówiłem, że Carefour powinien sam zadbać o transport jak zrobiły to Geant i Auchan. A pisanie, że wreszcie jakaś linia zaczeła tamtędy jeździć normalnie to już totalna przesada. 142 ma 4 kursy na godzine, 183 od 2 do 4. 162 od 2 do 5-ciu. Do tego dochodzi C i 166. Więc nie pisz, że tam jest tak strasznie. A na 127 od początku mówiłem, że powinny być długie wozy. Na 129 niestety solówki nie wystarczają - zwłaszcza w godzinach szczytu. Pojeźdźij troche sobie tym w godzinach szczytu, zwłaszcza polecam 127 na odcinku od Zaspy do Wrzeszcza lub z Wrzeszcza na Morene. Ostatnio widziałem 142 - nieporównywalnie mniej było w nim ludzi. Po 8-smej jest w nim względnie luźno - też to sprawdzałem na odcinku Kolumba - Wrzeszcz PKP. Problem ze 142 polega na tym, że on jedzie tylko przez część osiedla. i w zasadzie ma na nim tylko 2 przystanki.
I dlatego własnie twierzdze, ze 129 i 127 powinni zamienić taborowo. 127 ma dluzsza trase, wiec powinny na nim jezdzic dlugie lub deskorolki. Za to 129 bardzo czeto jezdzi w szczycie (co 7 min. bodajze) wiec twierdze, ze male Neoplany i Many tu by wystarczyly. A to obcinanie to chyba zrobili na korzysc 162 i mozna powiedziec, ze ta decyzja ma tez swoje plusy, gdyz wreszcie jakas linia z Carrfura normalnie kursuje. Przedtem wszystkie jezdzily co jakies 35 min. Jak byly te letnie 654 i 627 to sie dalo jeszcze jakos przezyc, ale potem to juz kiepsciusienko bylo.
Jeśli chodzi o ten wlasny transport z Carrefura to mam taki pomysl. Nie wiem czy ten busik do Ikei jest tez z firmy Gryf jak te Geantowskie, ale Carrefur móglby sie z nimi dogadac w sprawie transportu. By doplacili jeszcze troche, zeby ten autobus jezdzil czesciej niz raz na 2 godz. i byl by transport. Bo to smiesznie wyglada, jak sobie ten bus przejezdza obok Carrefura i sie nie zatrzymuje. Co do 127, to czasami jezdze jak C nie ma i faktycznie jest nie zaciekawie. Tylko tez nie rozumiem kolejnej rzeczy: Czemu ta linia przy takiej dlugiej trasie jedzie na Willenska? Czy nie lepiej tam puscic 129?
Tak przy okazji busów Ikei to fajne są te Volvo. ZKM by sie takich kilka przydało
Busy Centrum Matarnia to wozy z Ornowski travel. Kwestia tego, iż on sie tam nie zatrzymuje bo to wóz do Ikei a nie Carofoura, a Ikea planuje rozbudowe o sklep w stylu CF więc nie będzie na pewno wspierać konkurencji. A ze 129 to faktycznie mógłby na Wileńską zajeżdzać.
Z tego co pamiętam to chyba nawet taki tyle ze przegubowy był na testach w ZKM pare lat temu. Jezdzil chyba na 184 i 142 jako testowy autobus bezplatny
Nie dobre powiadasz. A czemuż to?
Wole Neoplany niż Volvo B10BLE. A Ostatnio Ornowski puszcza na 805 Volvo 7000 ale to nie są dobre busy
Silnik, strasznie wszystko wibruje i hałasuje, i mechanicy na nie narekają
Przy okazji 805 - mógłby się zatrzymywać na kolumba. Kiedys byl taki autobus Geantowski (808 chyba) co stawał i na Warneńskiej i na Kolumba
dawno mnie nie było ale widze ze jest rekord tylko pogratulowacv 48 komentarzy na jedna fote tego jeszcze nie bylo
wy się tu wysmetniacie nad 142 127 129 166 183 a zobaczcie se rozklad 255 256
ja 255 to musze zasoować ze szkoły;(
juz 51 komentarzy trzeba dojśc do stu
Cześć! to ja znowu Kaśka
Juz mi sie nie podoba 2602! bo on juz nie jezdzi na Jana Skolna a kiedys jezdzil! I ja juz nie moge nim wracac do homa!!!!
FAJNY TEn ikarus ale powinien dawno wjechać już do muzeu.