Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
NR ZTM działa do 23.:) Przy sprawnym SIM-ie i TETRZ-e można spokojnie wszystkim zarządzać zza monitora, oczywiście nie w pojedynkę na 350 wozów w ruchu.
Panele SIP w pojazdach są własnością ZTM. Tetra to jednak własność ZKM, za którą niemało zapłacili. ZTM, wg mojej wiedzy, nie ma dostępu do radiołączności ZKM na Tetrze. Stan rzeczy się zmienił? W dodatku samku sprawie dodaje fakt, że ZKM nie posiada już Centrali Ruchu tylko ZUR: Zespół ds. Utrzymania Ruchu co jasno daje do zrozumienia, że organizacją i zarządzaniem ruchem zajmuje się organizator, tj. ZTM, który na dziś nie ma praktycznie żadnych bieżących możliwości w rzeczywistości (większością przypadków nie uda się zarządzać zza biurka z radiotelefonem i monitoringiem położenia pojazdów). Występuje więc zjawisko, o którym pisze krzysio. Byłem świadkiem, gdy pasażer dzwoni z przystanku do CR ZTM i zadaje proste pytanie: "Dzień dobry, tu pasażer, stoją tramwaje, jest zatrzymanie ruchu, już pół godziny stoimy, czy będą zastępcze autobusy?" i odpowiedź: "Zatrzymanie? Jakie zatrzymanie?!".
ZTM nie ma pewnie dostępu do Tetry, ale to kwestia do rozwiązania bez demagogi o "niemałej cenie". Tetra za chwilę się zamortyzuje (albo już jest zamortyzowana) więc właściciel ZKM mógłby przymusić spółkę do przekazania za niewielkie pieniądze systemu do ZTM. Cena urządzeń zmniejszyła się więc można namówić prywatnych, by dołączyli do systemu, a jeśli nie to można chyba połączyć systemy cyfrowe i analogowy (przynajmniej w Motorolach). Nie ma co oczekiwać na ekspedycje na wszystkich (8? 12?) pętlach, na których powinny być, bo koszty pracy wykwalifikowanego pracownika są inne niż były 15 czy 20 lat temu. A co się dzieje, gdy pracownik jest słaby (mimo, że doświadczony) to widać czasem i w Rumi, i na Karwinach.
A jak jest obecnie w Gdańsku to wszyscy wiedzą, odnosiłem się do przyszłości (choć słabo ubrałem to w słowa).
A teraz drogie misie odpowiedzcie na pytanie: Czyją własnością jest ZKM?
Masz w pełni rację, nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem o niemałej cenie. Nie chodzi o sam fakt, że radiołączność była dla ZKM Gdańsk dość sporym wydatkiem, ale o to, że przekazanie Tetry od przewoźnika do organizatora będzie niemałym wydatkiem dla samego ZTM. W końcu w ZKM istnieje dedykowana serwerownia w budynku dawnej CR ZKM na terenie zakładu Wrzeszcz, dochodzi opieka serwisowa (pracownicy), naprawa sprzętu, koszta konserwacji. ZTM nie jest w stanie na dziś przejąć łączności od ZKM nawet w sytuacji, gdy ZKM oddałby takową za symboliczną złotówkę. Hasło klucz to blokada etatów w ZTM Gdańsk ze strony organu założycielskiego, tj. miasta Gdańsk. Mocno zaś wątpię, że ZTM przejmie łączność bez przeniesienia z ZKM Gdańsk pracowników związanych z Tetrą. Swoją drogą wątpię, że przy obecnych różnicach w zarobkach między ZTM a ZKM ww. pracownicy byliby skłonni zmienić pracodawcę.