Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Brakuje ci jeszcze 113, 116, 136, 139, 149, 166 212, 213, 249, 295.
Tak patrzę, że zderzak bez żadnych lamp trochę łyso wygląda. Mam tylko nadzieję, że fachowcy nie zamontują okrągłych ledów do jazdy dziennej, ale jakieś bardziej pasujące do designu Citaro (bo pewnie prędzej czy później zamontują).
I przy okazji poprawienia gwiazdy z przodu wypadałoby dać czarne wypełnienie znaczka, tak jak w C2 i starszych kuzynach z PKS Gdańsk.
@tr nie doczytałeś opisu dorawku
@up wiem wiem, czytanie skrótami tak się kończy ;/
136, 149 i 249 to są linie midikowe, więc jeśli te autobusy się na nich będą pojawiać, to tylko awaryjnie.
Na 269 by sie też przydały, bo już będą bardzo godziwe napełnienia, po wprowadzeniu darmowej komunikacji
Darmowej komunikacji która jest od lipca i to dla uczniów
Tak pozatym, dziś na 149 jeździ 2090, na dodatku 249 2057
@Tommy - ale w roku szkolnym zapełnienie jest na solówki. Poza tym GAiT ostatnio coraz chętniej wystawia solówki na te linie
@Jarek - 2091, a nie 2090 tak wgl.
*chodziło mi tylko o 149 i 249
@mkmgdańsk: GAiT wystawia solówki tylko dlatego, że nie ma wystarczającej liczby midibusów. Taką dostałem od GAiT odpowiedź. Kupią midiki, to będą jeździć midiki. Te 2 nowe Citara K niby mają pójść na 136 - zobaczymy.
Tylko nie rozumiem dlaczego na 269, gdzie rzeczywiście powinny jeździć solówki, nadal priorytetowo puszczane są midiki. Przez wakacje nie zdążyli poprawić tego jednego, problematycznego zakrętu?
Swoją drogą puszczane są tam teraz 2xCitaro K. Przecież ten autobus jest tylko 1,5 m krótszy od solówki. Skoro Citaro K daje radę przejechać, to nie wierzę, że 1,5 m dłuższa solówka nie da rady.
@Tommy - berlińce nadają się na 149/249 i 269, a skoro jest problem z midikami, to ze względu na ilość pasażerów w tych liniach najlepszym rozwiązaniem byłyby właśnie te pojazdy. To są jedne z niewielu linii typowo "płaskich", bez gór i dolin, jak np. na 131. Nie wiem, czy wiesz, ale berlińczyki to muły i nie powinny jeździć na liniach typu 131. Wiem to od jednego z kierowców I nie sądzę, żeby 2 nowe midiki poprawiły sytuację
@mkmgdańsk: W sumie racja, na 149/249 też mogłyby jeździć solówki - zwłaszcza po wydłużeniu trasy tej linii.Fakt, że teraz coraz częściej pojawiają się tam standardowe autobusy, ale mimo wszystko jak jest wolny midik to i tak częściej idzie do obsługi 149/249 niż 136. :(
Te berlińce nie są takie złe. Czuć jak przejeżdżają (wstrząsy), ale przynajmniej są ciche. Jak już nie mają midika, to oczywiście, że wolę taki wóz na 136 (albo innego 2-drzwiowego Mercedesa) niż głośne Solarisy, czy jeszcze gorsze standardowe MAN-y!
A właśnie, okazuje się, że #9831 PKS-u pozostał po wakacjach na jednej brygadzie 283. I bardzo dobrze. Tylko coś im się ostatnio psuje i jest podmieniany na #9061. :(
Z kolei linię 268 znowu obsługuje (Kapeną) GAiT.
GAiT na 268 pewnie jest tylko na chwilę. Jak BPT znajdzie midika/uruchomi 8016 to powinny być tam autobusy od tego przewoźnika.
A, i wcale nie uważam, że berlińce są złe. Nawet pomimo faktu, że są mułowate, nadal uważam je za jedne z lepszych zakupów GAiTu w ostatnim czasie. Jedyną wadą, oprócz tego, że to muły, no to twarde siedzenia. Ale IMHO daje radę podróżować (a co jest w Solarisach z 2006? )
Nic nie mam do Solarisów, ale ten wóz nie jest odpowiedni do obsługi linii 136. Tylko tyle. Z kolei wypuszczanie standardowych MAN-ów, to już szczyt głupoty i chamstwa. Raz, że jest to chyba najszerszy ze standardowych wozów (co taki wóz robi na wąskiej, ciasnej Leśnej Górze?), a i ryczy to, że wytrzymać nie można. Fakt, że na szczęście rzadko standardowe MAN-y są posyłane na 136, ale ze 2 tygodnie temu jeździło to na 136 (i żeby było śmieszniej - w weekend, kiedy midiki są dostępne i stały wolne na bazie!). Pewnie jakiemuś hrabiemu nie chciało się przesiąść z własnego wozu i dlatego tym jeździł. :(
Chodziło mi o twarde siedzenia w SU12/18 A.D. 2006
Dobrze pamiętam, że za moich czasów pracy w ZKM duża część kierowców nie lubiła jeździć na Niedźwiednik, bo tam są najbardziej kapryśni i roszczeniowi pasażerowie. Mieli racje. Kapeny tam wysłać, na stałe!
Ja tam lubię niedźwiednik. I tam się nie spotkałem z rozczarowaniami. Przynajmniej ja
@Krystian, tu nie chodzi o roszczenia typu, że autobus ma mieć miękkie siedzenia, klimatyzację, itp. Przynajmniej z mojej strony. Ja wypowiadam się jako mieszkaniec Leśnej Góry, wokół domu którego staczają się z impetem (z góry) ciężkie pojazdy (zamiast uzgodnionych przez ZTM i ZDiZ midików), które powodują wstrząsy i niszczenie prywatnego mienia.
Apropos kierowców, to po kolejnym już w tym roku łataniu L.G. (gdy ruch został wstrzymany na kilka godz.) jedna pasażerka pyta się kierowcy w autobusie 283 zjeżdżającym z Moreny - "Proszę pana czy autobus jeździ już przez L.G.". Na co uzyskała odpowiedź - "Niestety tak". I niech to wystarczy za cały komentarz.
Kierowcy też nie lubią jeździć L.G., bo jak spotkają się tam 2 autobusy (136 z 283), to mają cholernie ciężko z przejazdem na tej ciasnej osiedlowej, pozastawianej samochodami ulicy. A puszczanie tam jeszcze solówek jest już totalnym idiotyzmem.
Oby nie doszło do jakiegoś wypadku, bo wtedy ktoś za to na pewno beknie.
Owszem powinny tam jeździć tylko i wyłącznie Kapeny. Wiele lat przed wpuszczeniem na L.G. autobusu był znak "do 3 ton". Zdjęli go, aby nie łamać przepisów. Czy nawierzchnia jezdni sama się utwardziła, że można teraz posyłać już kilkunastotonowe pojazdy?
Gdy linię 283 obsługiwał Gryf, to ZAWSZE jeździł mały MAN. Jaki problem, aby GAiT zakupił kilka sztuk midików, aby uzupełnić braki taborowe i mieć rezerwę? Kupili używane solówki z Niemiec, co za problem, aby kupić z 5 sztuk używanych midików? Na jedną brygadę 249 ZTM musiał dać midika BP Tour, a na jedną brygadę 283 midika PKS-u. Na własne życzenie GAiT oddaje obsługę linii, bo NIE MA odpowiedniego taboru!!!
W chwili obecnej potrzeba przynajmniej 12 midików (4 sztuki na 283, 4 sztuki na 149/249, 2 sztuki na 136 i 2 sztuki na 269) + rezerwa. Ile takich pojazdów ma GAiT?
@Tommy - dlatego należy ustalić, żeby 136 wjeżdżały na L.G. w godz. 8 - 17 włącznie (potem nikt nie jeździ, ew. do 19 włącznie), oraz żeby wjeżdżały tylko w stronę Wrzeszcza, tak jak ustaliliśmy pod innym zdjęciem
Na 136 powinny być Citara K, na całodziennym i na dodatku, bo wóz z dodatku potem przecież przechodzi na 116, i to ma jakiś sens.
A jak już mowa o używanych midikach - widziałbym w GAiT np. jakieś Solarisy, czy to Alpino, czy U10. Coś tam na pewno się znajdzie. Ale z tego co widzę, GAiT ma teraz jakąś przedziwną niechęć do kupowania używanych midików, i chyba nie za bardzo dba o ten segment pojazdów. Przykład? Od czasu zakupu Neośków i MANików w 2008/9 kolejne midzie przybyły do ZKM/GAiT dopiero w 2016 (pomijając Kapeny, ale nie wiem, czy to można nazwać autobusem). Teraz jest trochę lepiej z tym, ale gdyby im zależało na midikach, to kupiliby w międzyczasie jakieś Alpino czy coś w ten deseń, a nie bawić się jeszcze z Kapenami. Na próbną trasę 100 ZKM SPECJALNIE (słowo klucz) puścił ś.p. 2483 tylko po to, aby uzasadnić kupno Kapen
Ile ma GAiT midików? 2480 + 2485-2491 = 8 Chyba żeby jeszcze liczyć Kapeny, ale to już trochę inna sprawa.
Od 6.10 linię 131 puszczono przez Dębinki i zrobiono z niej kolejną linię midikową. Brawa dla ZTM, który wprowadza takie zmiany, nie sprawdzając wcześniej czy GAiT dysponuje odpowiednią liczbą midibusów.
W chwili obecnej po zmianach (także na linii 283) potrzeba:
- 3 midiki na linię 131,
- 2 midiki na linię 136,
- 2 midiki na linię 149,
- 2 midiki na linię 249,
- 2 midiki na linię 269,
- 3 midiki na linię 283.
Z tego 2 midiki zapewnia BP Tour (1 brygada na linii 249) oraz PKS (1 brygada na linii 283). Resztę midibusów powinien posiadać GAiT, a jak jest to wszyscy wiemy.
Sprawnych i pewnych midibusów to oni mają tylko 5 sztuk (2487-2491). Złom (2480, 2482, 2485 i 2485) albo w ogóle nie wyjeżdża, a jeśli wyjedzie to i tak psuje się w trasie.
Dziś na 269 na obu zadaniach berlińczyki 2481 i 2482 są już skreślone ze stanu GAiT.
Wczoraj na 269 też były berlińczyki. Pewnie dlatego, że midiki muszą teraz dać na linię 131. Nic w komunikatach na stronie ZTM nie było o powiększeniu taboru na linii 269.
Czy ktoś z Was wie którędy 131 jeździ przez Dębinki, że nie da rady przejechać tam standardowymi wozami? Na 283 zdarzają się solówki, a przecież też tamtędy jeździ. Dodatkowo dochodzi jeszcze Leśna Góra.
A w ogóle to nie mogli puścić 131 jakąś inną trasą, która nie wymusiłaby zmniejszenia taboru? 115 też jeździ do UCK i kursują na niej standardowe wozy.
@Tommy - jedzie przez Orzeszkowej, jak kiedyś 283. Powinien być puszczony jak 115.
Poza tym, na 131, 149/249, 269 i 283 można puścić berlińczyki, i wtedy midiki będą tylko na 136, a przy okazji będzie duża rezerwa.
W weekendy już trochę gorzej. Ja bym widział to tak:
- 1 midik na 116
- 1 midik na 136
- 2 midiki na 149/249
- 2 midiki na 283
- 2 na rezerwie
Tak jakoś można to rozwiązać. Na wspomnianych liniach jest tak dużo pasażerów (zwłaszcza na 269), że berlińczyki (albo inne dwudrzwiowce) są niezbędne.