Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 13N #421

Detale

NazwaKonstal 13N
(Konstal) /Konstal 13N (4xKonstal LTa-220 41kW/56HP ) [4-4-4] (1959-1969)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1967
Zezłomowany2000
Właściciele
19671994MZK Warszawa
19942000TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19671994421 / MZK Warszawa
19942000421 / TW Warszawa

Zdjęcia

29 grudnia 1984 - Warszawa, pętla Gocławek. Techniczna część pętli Gocławek. W mroźne grudniowe południe praski skład linii 6 421+23, po przyjeździe z trasy, oczekuje na zwolnienie miejsca na swoim torze liniowym. W zajezdni R-2 podstawowe tablice liniowe „szóstek” i „dziewiątek” tzw. kwadraty, oznakowywano dodatkowo małą kropką zlokalizowaną na dole po prawej stronie cyfry. Tu kropka jest ledwo widoczna i łatwo może być uznana za odprysk farby. Tak jednak nie jest. Chodziło o wykluczenie pomyłek w chwili pobierania tablicy celem jej założenia, a także o łatwe rozróżnianie tablic obróconych „do góry nogami” dla zabawy przez dowcipnych pasażerów. W praktyce jednak trafiały się tablice linii 6 w linii 9 i na odwrót.
Wagon 421 ładnie się prezentuje po Naprawie Głównej III zakończonej 31.10.1984, podczas której poddano go największej modernizacji wyglądu w jego historii. Pojeździ kolejno w zajezdniach Praga, Mokotów i Żoliborz, gdzie zakończy eksploatację w roku 2000 i będzie złomowany.
Wagon 23 po Naprawie Głównej I w lutym 1983. Jego eksploatacja w ruchu liniowym zakończy się w 1987 roku. Następnie będzie przerobiony na dwukierunkowy wagon montażowy sieci trakcyjnej z autonomicznym agregatem spalinowym. Po wycofaniu z eksploatacji w Zakładzie Energetyki Trakcyjnej i Torów, przeznaczony na zabytek. Istnieje do dziś i oczekuje na rekonstrukcję. W tle widoczna kładka nad ulicą Grochowską, jednak bez wind oraz kiosk „Ruchu” przy ulicy Olszynki Grochowskiej. W miejscu przyszłego centrum handlowego – zamglona przestrzeń.

Autor: Kelly
newser
czerwiec 1995 - Warszawa, pętla Wyścigi. Skład 421+310. Ciekawostką tego wagonu jest, że jako jeden z nielicznych zaliczył wszystkie zajezdnie tramwajowe. A jakby tego mało, zrobił to w kolejności rosnącej: R1 > R2 > R3 > R4.
Autor: Nodzyk

Komentarze: 2


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: