Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz M11 #2123

Detale

NazwaJelcz M11
(Jelcz) (Rába D2156HM6U 141kW/189HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 30/100 [2-2-2] (1984-1990)
VIN030
Numer zabudowy
Wyprodukowany1990
Zezłomowany2014
Właściciele
19902014MPK Lublin
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19902005LUB 837N
20052014LU 2970A
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199020142123 / MPK Lublin
Inne informacje
Autobus przeszedł remont wykonany w Krakowie w 2006 roku.

1990-07-02

Zdjęcia

12 czerwca 2004 - Lublin, ul. Popiełuszki. Autobus świeżo po naprawie blacharskiej. Wówczas kolor, w jakim autobus wyjechał po remoncie w MPK, był loterią. Najczęściej wozy wyjeżdżały z lakierni białe, choć często były też żółte, a pojawiały się też zielone, czerwone i granatowe. Czerwony numer linii na tablicy kierunkowej nie znaczył nic konkretnego - po prostu miał się bardziej rzucać w oczy.
Autor: Jacek Pudło
edytor
15 sierpnia 2004 - Lublin, ul. Krakowskie Przedmieście. W latach 90. prowadzono unifikację taboru, eliminując w pierwszej kolejności Jelcze PR110M. W eksploatacji pozostawiano natomiast starsze rocznikowo Jelcze M11 i Ikarusy 280. Wpływ na to miała rozpadalność kratownicy PR110 oraz zgodność części podwozia z Jelczy M11 i Ikarusów 280. Tym samym uzyskano w eksploatacji większą liczbę silników RABA MAN D2156 niż WSK Mielec Leyland SW680. I tak do dziś mamy jeszcze liczną grupę pojazdów z silnikiem D2156. Silników mieleckich nie wyeliminowano jednak w pełni - pozostały jeszcze dwa 120M z 2000 roku z SWT11.
Autor: Jacek Pudło
edytor
19 stycznia 2005 - Lublin, ul. Bohaterów Monte Cassino. Tylko ja i Kuba bylismy świadkami jedynej w swoim rodzaju modlitwy do koła. Każdy robi to co lubi, no nie ? :D
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 10

21 stycznia 2006 - Lublin, ul. Bohaterów Monte Cassino. Powtórka jednej z większych zamieci minionej zimy;)
Autor: Matteoo
driver
17 kwietnia 2006 - Lublin, pętla Paderewskiego. Jelcz M11 w czarno-zielonej reklamie szkoły policealnej O`chikara. W tym samym roku wóz przeszedł remont w Krakowie. MPK dysponowało wtedy jeszcze dużą liczbą Jelczy M11. Ten egzemplarz pożył jeszcze sporo lat. Jeśli chodzi o silniki Raba D2156 to MPK wykonywało ich remonty we własnym zakresie. Na zajezdni Helenów był nawet warsztat, przy którym trzymano używane silniki.
Autor: Jacek Pudło
edytor
15 lutego 2007 - Lublin, ul. Romera. Z dedykacją dla Pawła Misztala.
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 1

15 lutego 2007 - Lublin, ul. Romera.
Autor: Matteoo
driver
2 kwietnia 2007 - Lublin. Nie było jeszcze fotki wnętrza Miga po Krakowie wiec trzeba coś dodać :). Z trzech wysłanych razem egzemplarzy (2022, 2099, 2123) każdy wóz wrócił z innym wykończeniem wnętrza. Temu pomalowali poręcze na pomarańczowo oraz na tylnej ścianie założyli matową wykładzinę.
Autor: PM
driver
Komentarze: 4

4 maja 2007 - Lublin, ul. Koncertowa. Najbardziej miejski Mig w MPK Lublin odpoczywa na pętli przypominającej trochę wiejskie okolice.
Autor: PM
driver
23 maja 2007 - Lublin, ul Mełgiewska. Takie wiosenne ujęcie ;)
Autor: PM
driver
Komentarze: 3

8 czerwca 2007 - Lublin, pętla ul. Daszyńskiego. Brak maty wyciszającej, zamontowany filtr powietrza z przodu, krótsze przełożenia skrzyni biegów oraz ciekawie pracujący filtr powietrza sprawiają ze tym wozem podróżuje się bardzo miło. Nie wiem czemu ale coś ten czerwony jest u mnie bardzo mało fotogeniczny ;)
Autor: PM
driver
Komentarze: 2

28 sierpnia 2007 - Lublin, ul. Niepodległości. Dziś może być już zaskoczeniem, że w 2007 r. MPK miało na stanie jeszcze aż 58 Jelczy M11. Liczba ich zmniejszyła się dopiero w latach 2008-2009 za sprawą zakupów Urbino 12 i Conecto.
Autor: Jacek Pudło
edytor
15 września 2007 - Elizówka giełda. Mig wyjca odpoczywa pod czarną chmurą.
Autor: PM
driver
Komentarze: 3

22 września 2007 - Turka, os. Borek (ul. Dębowa). Na terenach widocznych za przystankiem można powiedzieć, że jest pastwisko ale będzie San Francisko ;) . Zdjęcie z dedykacją dla Pawła 2123:). Jak bardzo wam się nie podoba to usunę ale chciałbym, żeby jednak mogło zostać przynajmniej do momentu zrobienia kolejnego zdjęcia w tym miejscu.
52 Turka, os. Borek -> Hempla

Autor: Fafik
driver
Komentarze: 3

31 października 2007 - Lublin, ul. Mełgiewska. Przez rok od ukończenia remontu w Krakowie wóz trochę sie zmienił.
Autor: PM
driver
Komentarze: 2

2 lutego 2008 - Lublin, ul. Poligonowa. Takie metalowe wiaty są coraz częściej zastępowane zwykłymi słupkami przystankowymi bo na nowe nie ma pieniędzy. Tak właśnie stało się z wiatą na ul. Poligonowej.
Autor: PM
driver
Komentarze: 3

12 kwietnia 2008 - Lublin, pętla Grygowej. 11/I oczekuje pod budynkiem zajezdni. Autorką zdjęcia jest Kamila Kruczyńska - zgoda na publikację jest. Pozdrowienia dla Pawła 2123.
Autor: 2250
newseredytorProfesional
Komentarze: 1

12 maja 2008 - Lublin, ul. Poligonowa. Takie spokojne, ciche i niezaludnione ulice są wspaniałymi miejscami żeby posłuchać sobie pięknych dźwięków jakie wydają z siebie zmodyfikowane M11.
Autor: PM
driver
3 sierpnia 2008 - Lublin, ul. Jana Pawła II. 2123 jest Migiem wyróżniającym się ze stada innych, lubelskich „króciaków”. Cechą charakterystyczną tego wozu są krótsze przełożenia skrzyni biegów (przykład) oraz przekładnia główna mostu napędowego stosowana od 1984 roku w przegubowych ikarusach. To połączenie zapewnia mu zdecydowanie najlepszą moc i przyspieszenie ze wszystkich lewarów, lecz niestety bardzo niską prędkość maksymalną wynoszącą ok. 75 km/h. Do czasu remontu silnika jesienią 2008 roku wyróżniał się również filtrem powietrza zamontowanym z przodu, którego dźwięk wydobywający się z wlotu filtra zagłuszał bardzo skutecznie przy otwartej kabinie kierowcy silnik, skrzynię i most (przykład 1, 2). Pracownicy, przyzwyczajeni do dłuższych przełożeń skrzyni, często pomijają czwarty bieg co skutkuje, że wóz średnio raz na 2 lata ma uszkodzony most z którego roznoszą się bardzo głośne i piękne dźwięki (przykład). Dzięki remontowi w Krakowie, który przeszedł w 2006 roku ma zapewniony co najmniej 3-letni żywot w lubelskim MPK.
Autor: PM
driver
Komentarze: 10

29 września 2008 - Lublin, ul. Poligonowa. W nowej reklamie i po remoncie silnika co negatywnie wpłynęło na piękny dźwięk tego wozu.
Autor: PM
driver
Komentarze: 3

29 października 2008 - Lublin, ul. Lubartowska. Lublin to raj dla miłośników MIG-ów.
Autor: Piotr_B
Profesional
Komentarze: 2

10 listopada 2008 - Lublin, ul. Mełgiewska. Charakterystyczną cechą dla tego Miga były od zawsze fajne dźwięki które z siebie wydawał. Tym razem uszkodzone satelity w moście napędowym powodują jego bardzo głośne wycie które często wywołuje u pasażerów siedzących z tyłu odruchy zatykające uszy. Namiastka tego dźwięku pojawiła się również na YouTube.
Autor: PM
driver
Komentarze: 6

24 czerwca 2009 - Lublin, ul. Tęczowa. Mig na żużlowej drodze.
Autor: PM
driver
Komentarze: 1

24 czerwca 2009 - Lublin, ul. Tęczowa. Objazd.
Autor: PM
driver
Komentarze: 9

1 lipca 2009 - Lublin, ul. Wodopojna. W królestwie migów ciężko wyjść na miasto i nie złapać żadnego. Jeżdżą nawet w weekendy, kiedy to teoretycznie wszystkie rozkłady powinny być obsadzone taborem niskopodłogowym. Obecnie MPK posiada 40 sztuk Jelczy M11 w tym 20 po solidnych odbudowach. Ta liczba w połączeniu z wysoką awaryjnością zarówno nowych automatów jak i tych starszych zapewnia migom byt na co najmniej 4 lata.
Autor: PM
driver
Komentarze: 23

1 sierpnia 2009 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. Z pozdrowieniami dla Pawła M. Wrażenia z jazdy tym autobusem są niepowtarzalne. Oceńcie sami
Autor: 2250
newseredytorProfesional
Komentarze: 2

18 sierpnia 2009 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. Mechanicznie rakieta, technicznie z racji remontu w Krakowie też ok, klimat dzięki świetnie wyjącemu mostowi napędowemu pierwszorzędny. Próbek jego dźwięku można posłuchać TU i TU (mój sprzęt do nagrywania jest niestety kiepskiej jakości).
Autor: PM
driver
Komentarze: 5

26 października 2009 - Motycz. Linie 78 i 79 doskonale pokazują że mimo rosnącego lobby samochodowego frekwencja na liniach podmiejskich wzrasta. Z początku do obsługi 79 pomijając ikarus 256 skierowano Kapenę która często jeździła pusta. Teraz bywają kursy na których w Migu jest dosyć ciasno. Dzięki za zwiększenie limitu.
Autor: PM
driver
Komentarze: 4

26 kwietnia 2010 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: 16v

17 października 2011 - Lublin, ul. Willowa. Jak to dobrze, że tegoroczne dostawy nówek nie uszczupliły znacząco ilości migów i nadal można je łatwo spotkać.
Autor: MPK576
driver
Komentarze: 7

10 września 2013 - Lublin, ul. Krakowskie Przedmieście. Od 1 września br., na prośbę mieszkańców dzielnicy Głusk, linia 703 została wydłużona z ul. Fabrycznej do Placu Litewskiego.

Linia zastępcza 703: Głusk -> Plac Litewski

Autor: Fafik
driver
Komentarze: 3

21 stycznia 2014 - Lublin, al. Piłsudskiego.
Mimo, że mamy już rok 2014 migi nie wydają się być na razie zagrożone. W najbliższej perspektywie nie szykują się poważniejsze zmiany w taborze autobusowym, nie licząc przetargów na brygady nieobsługiwane przez MPK (po Irexie i AKL-u).

Autor: P_B

Komentarze: 8

1 maja 2014 - Stołpie. Przystanek w drodze do Chełma podczas zlecenia. 2123 wyróżniał się bardzo dobrymi osiągami połączonymi ze śmiesznie małym zużyciem paliwa. Tamtego dnia spalanie na trasie wyniosło 20l, a prędkość była zbliżona do maksymalnej. Jeździłem nim wcześniej jeden raz na drugiej zmianie na dosyć ciężkiej linii jaką była 703, tam spalanie po całym dniu wyniosło 26,7l. Dla porównania na tym samym rozkładzie, 2122 który też był oszczędny nie zszedł poniżej 29l, a najczęściej osiągał 31l. Kolega PM byłby w stanie przytoczyć więcej przykładów dotyczących 2123.
Autor: MPK576
driver
1 maja 2014 - Chełm. Plac Łuczkowskiego. Jelcz po imprezie udaje się w powrotną podróż do Lublina. Autorem zdjęcia jest moja siostra.
Autor: MPK576
driver
25 czerwca 2014 - Lublin, ul. Morwowa. Pozdrowienia dla współtowarzysza przy dzisiejszym wypadzie na miasto :)
Autor: Rafał Nieściór

Komentarze: 8

8 września 2014 - Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka. Mój kolega skomentował to tak: "Na liniach autobusowych jeżdżą trolejbusy a na liniach trolejbusowych autobusy. Coś tu jest po..."
Autor: Rafał Nieściór

Komentarze: 2

12 września 2014 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: twister7862


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: