Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Chausson APH4x #295

Detale

NazwaChausson APH4x
(Chausson) /Chausson AP48
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany?
Zezłomowany?
Właściciele
1953?MZK Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
1953T76-606
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1953?295 / MZK Warszawa
Inne informacje
ex PKS

Zdjęcia

czerwiec 1954 - Fabryka Chausson rozpoczynała od produkcji chłodnic, a później skonstruowała własne nadwozie samonośne i rozpoczęła wykonywanie autobusów. Napęd pochodził od innych poddostawców. Nadwozie wykonane było z blachy stalowej spawanej elektrycznie. Karoseria posiadałap odwójne ścianki. Montaż wykonywano w Paryżu na 2 liniach montażowych. Autobus miał 44 miejsca siedzące i 21 stojących. Autobus posiadał wybitnie niską masę własną, wynoszącą 5 ton. Oś przednia wykonana była z blachy stalowej. Napęd zapewniał 4-cylindrowy silnik Diesla Panhard & Levassor o mocy 80 KM. Skrzynia biegów była 4-biegowa, produkcji Ronondin & Lesson. Kierownica posiadała pneumatyczne wspomaganie. Wał napędowy posiadał przeguby Spicer (trójramienne). Hamulce były pneumatyczne, bębnowe, produkcji Westinghouse. Resory były półeliptyczne. Szybko zużywające się koła zębate 2 i 3 biegu oraz mostu tylnego reklamowano w fabryce. Autobus posiadał system kontroli ciśnienia w ogumieniu, sygnalizujący ubytek na pulpicie kierowcy. Resory nie znosiły przeciążeń autobusów i pękały. A tak poza tym, według pewnego starego spisu taki numer - 295 - powinno mieć Tubauto, a tu proszę, jednak Chausson. W 1954 r. kursowało po ulicach Warszawy 135 autobusów. Autobus na zdjęciu świeżo po remoncie. Żródło: Życie Lubelskie, 06.06.1954 r., fot. W. Piotrowski.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 8


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: