Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz 120MT/E #3808

Detale

NazwaJelcz 120MT/E
(Jelcz) [2-2-2]
VIN120EW0000025
Numer zabudowy
Wyprodukowany1998
Zezłomowany2021
Właściciele
19992014MPK Lublin
20142021ЛПЕ Луцьк
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19992014LBV 0157
20142014L0 0645
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19991999600 / TTP Rīga
19992009808 / MPK Lublin
200920143808 / MPK Lublin
20142021222 / ЛПЕ Луцьк
Wypożyczenia
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Wypożyczony przez
19991999TTP Rīga
Inne informacje
cepik I. rej 1999-05-07
2014-06-09 wywóz z kraju

Zmontowany w warsztatach MPK w oparciu o gotowe nadwozie jelcza 120M. Trolejbus wyposażony był w tranzystorowy układ rozruchu IGBT produkcji IEL.


06-07.1999: testowany w Rydze / tested in Riga.
Out since 03/2017 after a fire in the cabin.

Zdjęcia

28 lipca 2000 - Lublin, zajezdnia Helenów.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 5

11 maja 2002 - Lublin, zajezdnia Helenów.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

10 października 2002 - Lublin, ul. Zana. Pod koniec lat 90. tabor lubelskich trolejbusów był już stary i składał się z Jelczy PR110E i PR110T oraz ZIU 9, z których najnowsze były Jelcze z 1992 r. Od 1995 r. kupowano nowe autobusy niskopodłogowe, natomiast w latach 1993-1998 nie było nowych trolejbusów. W 1999 r. pojawił się pierwszy nowoczesny trolejbus. Nowoczesne wówczas nadwozie było po prostu zmodernizowanym 120M na bazie PR110M. Całkiem nowy był za to napęd, w którym wprawdzie nadal był silnik szeregowy prądu stałego, ale napędem sterował nie PSR (przekaźnik samoczynnego rozruchu) i energochłonne oporniki, ale napęd tranzystorowy IGBT opracowany przez IEL (Instytut Elektrotechniki w Międzylesiu). Jeszcze w 2002 r. widoczny 808, bliźniaczy 816 i niskowejściowy 818 był najnowocześniejszymi trolejbusami w Lublinie. Resztę stanowiły peery. Całkiem na poważnie rozważano wtedy likwidację trolejbusów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
30 grudnia 2003 - Lublin, pętla Chodźki. Jeszcze jedna fotka z grudniowej, wieczornej sesji na ul. Chodźki. Tym razem bez ufo :-P.
Autor: Przemysław Żywicki

29 lutego 2004 - Lublin, ul. Zana. Troszkę krzywe, ale to chyba ma swój urok w tym wypadku. Więc nie prostuję, bo by się zrobiły schodki.. :)
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 15

2005 - Lublin, pętla na Węglinie. Jelcz 120MTE #808 w obsłudze linii 151.
Autor: Marcin Purc

Komentarze: 5

8 stycznia 2006 - Lublin, pętla Węglin. Mamy już 2016 rok, więc dodam coś sprzed 10 lat. Na zdjęciu trolejbus z napędem tranzystorowym IGBT, w 1999 r. najnowocześniejszy pojazd we flocie przewoźnika. Wóz stoi na pętli linii uruchomionej w 1990 r., która w 2015 r. przeszła remont. MPK w latach 2011-2014 skutecznie pozbyło się wszystkich trolejbusów z tranzystorowym napędem z Instytutu Elektrotechniki. Zadecydowała o tym awaryjność tych pojazdów. Tytułowy wóz jeździ obecnie w Łucku na Ukrainie.
Autor: Jacek Pudło
edytor
27 października 2006 - Lublin, pl. Dworcowy.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 2

5 kwietnia 2008 - Lublin; wjazd na pętlę na Majdanku.
Autor: Olo

26 kwietnia 2010 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: 16v

Komentarze: 1

14 listopada 2010 - Lublin, Aleja Piłsudskiego. Trolejbusów w nowych barwach miasta cały czas przybywa. Należy się pochwała MPK. :)
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 1

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Głęboka. W 1963 roku, gdy była to aleja PKWN, ruszyły tędy trolejbusy z LSM do centrum i odcinek ten miał pierwszorzędne znaczenie. Po zbudowaniu osiedli na południe od LSM, gdzie trolejbusy już nie dotarły, oraz zamknięciu sieci na Krakowskim Przedmieściu, sieć na Głębokiej straciła na znaczeniu i biegnące tędy linie trolejbusowy mają obecnie charakter uzupełniający.
Autor: Jacek Pudło
edytor
25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Głęboka. Ten trolejbus jest przykładem ciekawej, małoseryjnej produkcji napędów. Opracowane w Instytucie Elektrotechniki w 1998 roku sterowanie na bazie tranzystorów IGBT zostało zamontowane do 2002 roku w ledwie 10 trolejbusach. Tak mała liczba wynika z niedostatecznej odnowy taboru w tamtym okresie. Później zaś wymiana taboru poszła dwutorowo, we wszystkich 3 polskich miastach z trolejbusami - w miarę możliwości wybierano trolejbusy z napędem asynchronicznym, a pilniejsze potrzeby taborowe w wariancie oszczędnościowym zaspokajano z wykorzystaniem najprostszego napędu opornikowego.
Autor: Jacek Pudło
edytor
25 kwietnia 2011 - Lublin, al. Piłsudskiego. Już parę lat temu pożegnaliśmy się z wysokopodłogowymi trolejbusami w ruchu liniowym, stąd ciekawie jest popatrzeć obecnie na takie zdjęcie. Widoczny 3808 był dosyć rewolucyjnym trolejbusem. Pochodził z 1998 r. i miał tranzystorowy rozruch IGBT z silnikiem prądu stałego. W 2014 trafił do Łucka, gdzie odstawiono go w 2017 r. i ostatecznie pocięto w 2021 r.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

27 maja 2011 - Lublin, ul. Młyńska / ul. Dworcowa. Bardzo ładnie pasuje to nowe malowanie na Jelczu. Jedyne czego mi brakuje to z przodu napisu JELCZ.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 4

7 września 2012 - Lublin, al. Piłsudskiego. O, jedzie Jaś!
Autor: Gumiś
limiteredytor
Komentarze: 3

1 lipca 2014 - Lutsk. Trolleybus depot
Autor: TFA

4 sierpnia 2014 - Lutsk. Trolleybus depot. Non-working
Autor: TFA

Komentarze: 5

31 marca 2015 - м. Луцьк. Театральний майдан
Autor: TFA

10 sierpnia 2016 - Łuck, zajezdnia trolejbusowa. Ex lubelski 3808. Trolejbus odstawiony z powodu problemów z elektryką.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 3

22 lutego 2017 - Łuck. Al. Hruszewski. Trolejbus jeździł zaledwie 2 tygodnie po rocznej nieobecności. 10.03.2017 został uszkodzony w pożarze. Planowane jest przywrócenie do ruchu po konwersji na układ oporowo-stycznikowy
Autor: TFA

Komentarze: 1

Inna zawartość

Uwaga! Ta treść nie jest częścią strony phototrans i nie jest objęta jej prawami autorskimi. Zawiera linki do innych stron znalezionych w internecie. Oglądasz na własne ryzyko.

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: