Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Miejski Zakład Komunikacji sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku/

Scania CL94UB 4x2 LB #3008

10 października 2012 - Ani to Słupsk ani Kobylnica. Drugi tydzień #1308 na trasie po ponad 3. miesięcznym postoju w Głobinie. Obecnie jeździ i oby już nic złego mu się nie przytrafiło.
Autor: Patryk
cenzoredytor
28 marca 2013 - Słupsk, ul. Wiejska. OmniLinki na jedynce to dość powszechny widok. Wszystko za sprawą zjazdu z linii nr 5 w godzinach szczytu popołudniowego. Generalnie radzą sobie bardzo przeciętnie (podobnie jak Lahti). Sam #3008 na chwilę obecną prezentuje zdecydowanie najlepszy stan wizualny z całej piątki.
1: CH Jantar -> Gdyńska

Autor: Tomek1

19 czerwca 2013 - Słupsk, ulica Kołobrzeska. Minęły ponad cztery lata, a zdjęcie trochę historyczne, bowiem trzech wozów na zdjęciu już z nami nie ma.
Autor: Patryk
cenzoredytor
23 lipca 2013 - 12:17; Słupsk, ul. Grunwaldzka.
Na zajezdni MZK, w pomieszczeniu lakierniczym są przygotowywane do słupskich warunków dwa ex. wałbrzyskie Citelisy. Jednym z nich jest #263.

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 1

14 sierpnia 2013 - Słupsk, ulica Pomorska. Dwie piątki za sobą!? Czyżby ZIM zaczął puszczać bisy na tę linię!? Niestety, nic w tym kierunku. Wczorajszego dnia od 1. w nocy do godziny 15. nad Słupskiem przeszła potężna fala opadów. Oczywiście ZIM nie raczył poinformować o jakichkolwiek utrudnieniach w ruchu, a było ich naprawdę sporo. Około godziny 11 została zalana częściowo ulica Kołobrzeska, w wyniku czego niektóre kursy linii "10" (m.in. o godzinie 15 i 16) nie odbywały się normalną trasą. Zalany został także przejazd pod wiaduktem na ulicy Szczecińskiej, co powodowało, że linie "16", "17", "18" i "19" jeździły zaraz za sobą (niektórzy kierowcy dokańczali też kursy na Hubalczyków i zjeżdżali na pusto na Rzymowskiego). Ponadto już w godzinnach porannych została zamknięta obwodnica miasta, gdyż osunęła się jedna ze skarp na wysokości Łosina.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 4

6 kwietnia 2014 - Widok na silnik DSI9 E01 B01, który pierwotnie był na etanol. Teraz jest już dieslem. Skrzynia biegów zamontowana w ex. etanolowanych OmniLink-ach słupskiego MZK to ZF 5HP 502C N.
Autor: Michał K.
edytor
17 kwietnia 2014 - 12:14; Słupsk, ul. Hubalczyków.
Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 1

8 maja 2014 - Słupsk, Nowy Cmentarz. Od miesiąca wszystkie Scanie CL94UB są do spotkania na trasie jako diesel. Jeśli chodzi o CN94UB, to do dnia dzisiejszego na linii nie pojawiła się jeszcze przerobiona #3001. Cały czas stoi na warsztacie i mechanicy coś przy niej grzebią. A wozy kopcą i smrodzą w najlepsze - w sumie kogo to obchodzi, byle tylko jechało (i nie spalało za dużo!).
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

1 sierpnia 2014 - Słupsk, ul. Armii Krajowej.
Autor: mario

12 sierpnia 2014 - Słupsk, ul. Stefana Banacha.
Autor: Dominik Świtoński

3 września 2014 - Słupsk, ulica Koszalińska. #3008 to jedyny OmniLink z całej piątki, który uzupełnia lukę w razie awarii wozu. Na tym historycznym zdjęciu jeszcze bez reklamy "Veki" i z dawną obsadą.
Autor: Patryk
cenzoredytor
23 czerwca 2015 - Słupsk, ul. Racławicka.
Autor: Dawid Baranowski

27 maja 2019 - Słupsk, skrzyżowanie ulic: Hubalczyków x Jodłowa. O rety, kiedy to miało ostatnie zdjęcie! :P Dzisiejszy dzień był dla MZK Słupsk bardzo pechowy. Wcześnie rano na ulicy Gdyńskiej kolizji uległa Citywide #3053. Straty to między innymi wybita szyba w ostatnich drzwiach. Po godzinie 12 w kolejnej Citywide, tym razem #3223, pękła boczna szyba (sekcja B) bez niczyjej ingerencji.
Autor: Patryk
cenzoredytor
21 września 2020 - Słupsk, ulica Słowackiego.
Najnowsze dziecko słupskiej komunikacji miejskiej - linia nr 28. Z pewnością można ją nazwać kontrowersyjną przez wydarzenia związane z jej uruchomieniem. Pierwotnie miała być obsługiwana przez prywatnego operatora wyłonionego w postępowaniu przetargowym. Według doniesień prasowych Głosu Pomorza, głównym powodem miała być niewystarczająca skrajnia ulicy Słowackiego uniemożliwiająca bezpieczne poruszanie się pojazdów dwunastometrowych (w założeniu miały kursować autobusy dziesięciometrowe), jak i również niewystarczająca liczba kierowców u komunalnego przewoźnika. Wybór miał być skierowany w stronę innych firm. Oczywiście rozpętała się burza pośród opinii publicznej, którą nakręcali radni. Sytuacja zbiegła się nieszczęśliwie z wypadkiem autobusu w Warszawie, co spowodowało kumulację niejasności i kłamstw. Większość oskarżających nie rozumiało lub celowo nie uwzględniało zapisów ustawy o zamówieniach publicznych (gdzie potrzebne jest oszacowanie kosztów przed rozpoczęciem procedury przetargowej), jak i również ustawy o publicznym transportem zbiorowym (gdzie wymagane są ogłoszenia dotyczące powierzenia lub zlecenia przewozów z rocznym wyprzedzeniem). Oczywiście te aspekty przemilczano i forsowano slogan mówiący o dokonaniu sprywatyzowania linii pod firmę męża prezydent Słupska (Nord Ekspres przedstawił najniższy szacunek pod wozokilometr) bez wcześniejszego informowania o zamiarach, a było to zwykłe zapytanie ofertowe, które przez radnego PiSu zostało nazwane "przetargiem".
Nie oceniam motywów organizatora (miasta), ale dwunastometrowe autobusy dają tutaj radę, jak i również liczba kierowców pozwoliła na uruchomienie tego połączenia. Natomiast samo poprowadzenie tej linii przez ulice: Moniuszki i Słowackiego uważam za ciekawostkę, niż dużą poprawę dostępności w tej okolicy. Równie dobrze można było zastosować kryterium uliczne przez ulice: Jana Pawła II/Jagiełły, Prostą, Lutosławskiego, Jaracza i efekt byłby ten sam.

Autor: piotr_kosz

Komentarze: 3

1 października 2020 - Słupsk, ulica Juliusza Słowackiego. Chodził mi po głowie ten motyw dużo wcześniej, gdy komunikacja jeszcze tu nie kursowała, jednak zrobienie takiej fotografii jest bardzo trudne, wręcz niemożliwe przez ruch, jaki tu panuje. Słupskie OmniLinki to wozy typowo rezerwowe, jednak w tygodniu nie ma dnia, aby nie znalazła się dla nich jakaś praca na linii. Mimo wszystko po przerobieniu ich na diesla pojazdy bardzo straciły na znaczeniu.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 3

6 sierpnia 2021 - Kobylnica, baza MZK Słupsk.

#3008 świeżutko po zdjęciu reklamy i w pełnych barwach zakładowych (jak za dawnych czasów - najlepszych!). OmniLink ostatni raz na mieście pojawił się 5 lipca, naprawdę szkoda, że te wozy tak straciły na znaczeniu...

Autor: Patryk
cenzoredytor
11 sierpnia 2021 - Słupsk, ulica Poznańska.
Autor: Patryk
cenzoredytor
7 czerwca 2023 - Słupsk, ulica Legionów Polskich.

#3008 ostatni raz na trasie pokazał się 2 maja, a wczoraj (07.06) wyjechał na najdłuższą możliwą kursówkę (PA35), jednak wóz przejeździł tylko zmianę A, na drugą część brygady wystawiono OmniCity o numerze #3041.

Autor: Patryk
cenzoredytor
19 czerwca 2023 - Słupsk, ulica Wiejska.
Autobus na Wiejskiej zaczął przypominać tramwaj lokalizacją przystanków ;)

Autor: piotr_kosz

5 lipca 2023 - Słupsk, rondo u zbiegu ulicy Braci Staniuków i Handlowej.

#3008 na wakacyjnej kursówce PA47, która jest przeznaczona dla jednego kierowcy.

Autor: Patryk
cenzoredytor
17 sierpnia 2023 - Słupsk, ulica Bohaterów Westerplatte.

#3008 wczoraj (16.08) przeszedł nowe badanie techniczne, a stan drogomierza wskazał liczbę 726 523 km. Wizualnie jest to najlepiej prezentujący się OmniLink, mechanicznie też nie jest z nim źle.

Autor: Patryk
cenzoredytor
6 października 2023 - Słupsk, ulica Braci Staniuków.

Pierwsza dziewiętnastka w szczycie popołudniowym ze strefy ekonomicznej w drodze na pętlę 11 listopada. Miesiąc luty sprzyja wyjazdom #3008 na trasę, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy pojazd przejechał 2450 kilometrów. To i tak zdecydowanie więcej w porównaniu do #3007, który nakręcił... około połowę mniej.

Autor: Patryk
cenzoredytor
26 lutego 2024 - Strzelinko.

Tak jak pisałem pod poprzednim zdjęciem, miesiąc luty sprzyja wyjazdom na trasę tego wozu. Od poniedziałku (26.02) można go spotkać na samodzielnym, "łamankowym" zadaniu PA46, a na zdjęciu w trakcie wykonywania ostatniego kursu linii "17" ze Strzelinka do Słupska w tym dniu.

Autor: Patryk
cenzoredytor
26 marca 2024 - Słupsk, ul. Kopernika.
Autor: Banan
cenzoredytor
Komentarze: 4

4 kwietnia 2024 - Strzelinko.
Autor: Patryk
cenzoredytor
23 kwietnia 2024 - Słupsk, ulica Stanisława Konarskiego.

Do godziny 06:19 na zadaniu PA47 jeździła Scania Citywide #3060, jednak powędrowała do obsługi brygady PA06, a z czeluści bazy szybciutko wystawiono #3008, który wykonał już całą łamankę do końca dnia.

Autor: Patryk
cenzoredytor

Scania CL94UB 4x2 LB #3009

17 kwietnia 2009 - Słupsk, ulica Joachima Lelewela. Oto przed Wami nowy organizator komunikacji miejskiej w Słupsku i okolicy. Jako pierwszym przenumerowanym pojazdem został #1307 - obecnie #3009.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 19

27 kwietnia 2009 - Słupsk, ul. Konarskiego. Czekam na logo MZK i starą czcionkę numerów i chyba się doczekam. Swoją drogą - numer 1307 dalej figuruje przecież u przewoźnika, więc nie wiem, kto go skreślił (sytuacja identyczna jak w PKS Grodzisk Maz.)
Autor: pproniuk

Komentarze: 6

5 września 2009 - Słupsk, pętla Rzymowskiego. Zdjęcie dodaję jedynie ze względu na to, że spotkanie tutaj takiej linii jak 1 czy właśnie 8 jest i chyba nadal będzie cudem. Tutaj akurat ze względu na objazd ul. Generała Andersa.
Autor: Tomek1

23 lutego 2010 - Słupsk, ul. Romana Dmowskiego.
Autor: Alan

Komentarze: 2

29 sierpnia 2010 - Słupsk, ul. Gdańska.
Autor: SebGre
driver
11 września 2010 - Słupsk, ulica Stanisława Leszczyńskiego. Strasznie dobity jest ten OmniLink - wnętrze totalnie zapuszczone, szczególnie na tyle, gdzie wszystkie siedzenia już od dłuższego czasu są popisane markerami. W te wakacje padła mu sprężarka (?) i przez dłuższy czas pojazd wydawał bardzo śmieszne odgłosy. :P
Autor: Patryk
cenzoredytor
21 września 2010 - Kobylnica, ulica Profesora Poznańskiego. Po wykonaniu kursu "2" do Dmowskiego, kierowca następnie wykonywał "5" na bazę, z powrotem tak samo. Ta brygada chyba zmian od 1 marca nie "przeżyła". W tle Wiima #3504 jako zjazdówka z zawieszonej już linii "12".
Autor: Patryk
cenzoredytor
26 lutego 2011 - 11:54; Słupsk, al. 3-go Maja.
Autor: Michał K.
edytor
6 lipca 2011 - Słupsk, ulica Owocowa. 25-minutowe przerwy na takim zadupiu - to jest to!
Autor: Patryk
cenzoredytor
7 lipca 2011 - Słupsk, przystanek: Kaszubska - Bauera.
Autor: Patryk
cenzoredytor
14 lipca 2011 - Kobylnica, ul. Sportowa. Po korekcie rozkładu z 1.06.2011r. w dni robocze po trzy kursy "piątki" w kierunku Widzina/Kobylnicy-Leśna i Dmowskiego zajeżdżają na ulicę Sportową i Wodną w Kobylnicy. W takim układzie linia omija przystanek "Kobylnica-Urząd Gminy" na ulicy Głównej, a zatrzymuje się na przystanku "Kobylnica-Sportowa" na ulicy Sportowej. W rozkładzie jazdy pojawiły się dodatkowe oznaczenia kursów:
M - kurs do: Widzino, przez: Kobylnica-Sportowa,
R - kurs do: Baza MZK przez: Kobylnica-Sportowa,
Q - Kurs do: Kobylnica - Flair przez: Kobylnica-Sportowa.
5: Baza MZK -> Widzino przez: Kobylnica-Sportowa

Autor: Tomek1

2 maja 2012 - Słupsk, przejazd kolejowy na ul. Handlowej (Słupska Specjalna Strefa Ekonomiczna). Od poniedziałku (1 października) wchodzą małe zmiany do rozkładu linii 17, która będzie wykonywała zajazdy do Słupskiego Inkubatora Technologicznego. Siedemnastką dojedziemy tam o 6:27 z Rzymowskiego i powrócimy spod SITu o 15:13.
17: Rzymowskiego -> Strefa Ekonomiczna

Autor: Tomek1

31 lipca 2012 - Kobylnica, ulica Młyńska. Pierwsza piątka w popołudniowym szczycie zajrzała w ten uroczy rejon. Od ostatnich zmian komunikacja zagląda tutaj znacznie rzadziej niż kiedyś.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 1

9 maja 2013 - Słupsk, ulica Zachodnia.
Autor: Patryk
cenzoredytor
9 sierpnia 2013 - Kobylnica, rondo Rzemieślników. Piątka tutaj? Jak za dawnych czasów! Po ponad czteromiesięcznym przestoju w Głobinie (tak, tak - tyle stał!) dziś #1307 w końcu został odebrany. Serwis Scanii tak naprawdę przez cały czas nie wiedział, co mu dolega, a wóz z dnia na dzień zapuszczał korzenie i zmieniał kolor. ;) Tak czy siak to dobra wiadomość, że wrócił, bowiem każda solówka jest teraz na wagę złota.
Autor: Patryk
cenzoredytor
27 maja 2014 - Słupsk, ulica Krzysztofa Arciszewskiego. Z ekologicznego autobusu zostało tyle, co nic. W kwietniu zdjęto mu reklamę "etanol E-95" i - o dziwo - polakierowano w całości. Tym samym zakończyła się era tego paliwa w Słupsku. Co do linii "3" i wyświetlacza: nadal nieporozumieniem jest napis Kusowo jako docelowy przystanek, bo linia kończy i zaczyna bieg w Krępie Słupskiej. Wypada to w końcu poprawić.
Autor: Patryk
cenzoredytor
1 lutego 2015 - Słupsk, ulica Stanisława Leszczyńskiego. Dzisiejszej nocy napadało raptem 15 cm śniegu, a już co niektórzy mówią, że to zima stulecia. ;) Tak czy siak, zaskoczyła ona kierowców oraz, co oczywiste, służby porządkowe. Do południa spora ilość ulic była nieodśnieżona, nie wspominając o chodnikach, o których chyba w ogóle zapomnieli.
Autor: Patryk
cenzoredytor
15 maja 2015 - Siemianice-osiedle.
Autor: Patryk
cenzoredytor
31 sierpnia 2015 - Słupsk, ul. Gdyńska. Jedynka powoli zbliża się ku końcowi swojej trasy tłukąc się na nierównej ulicy zakłócając sielankę osiedla domków jednorodzinnych.
Autor: Thomp

14 października 2015 - Słupsk, aleja 3 Maja. #3009 to wóz przydzielony do zadania 3-02+2-05+1-20+2-13. Swoją pracę rozpoczyna od obsługi linii "3" z przystanku Hala Gryfia. Później wykonuje on odpowiednio cztery kółka na "2", jedno kółko na "1" i jedno na "2". Czas pracy wynosi tu 5 godzin i 20 minut na zmianie A, 7:24 na zmianie B. Tu Scania wyjątkowo podczas obsługi działkowej szóstki.
Autor: Patryk
cenzoredytor
17 marca 2017 - Słupsk, ulica Hubalczyków. Od 1 maja na osiedlu Westerplatte, za sprawą uruchomienia nowych linii (7 i 14) oraz zwiększeniu częstotliwości szesnastki (szczyt poranny/noc), ruch autobusowy będzie tu jeszcze większy, niż ma to miejsce teraz. Na dziewiątce poważnych zmian brak, jednak gdy zostanie przebudowana ulica Szafranka i Aluchny Emelianow, linia ta ma zostać skierowana właśnie w ten rejon.
Autor: Patryk
cenzoredytor
2 października 2017 - Strzelinko. Do Gałęzinowa stąd już niedaleko. ;) Może gmina w końcu pójdzie po rozum do głowy i autobusy miejskiego przewoźnika pojadą znowu w ten rejon.
#3009 podczas obsługi zadania P31, na którym dość często się pojawia. Jako że jest to półtorak, kierowca na pierwszej zmianie ma do wykonania sześć kursów na linii "18" i o godzinie 10:30 następuje zmiana. Drugi szofer na linii "18" robi pięć kółek, potem wjazd na jeden kurs "17" i na koniec znowu "18" (dwa kółeczka). Wyjazd z bazy ma miejsce o 5:21, zjazd 18:31.

Autor: Patryk
cenzoredytor
18 października 2017 - Siemianice, ulica Miejska. Ulica po remoncie w ogóle nie przypomina tego, co było tu kiedyś.
#3009 jako zadanie P07, czyli typowy półtorak. Wyjazd z bazy ma miejsce o godzinie 5:49 i kierowca na zmianie A wykonuje dwa kółka na linii "2", trzy kursy na "9" i również trzy na "8". O godzinie 14:30 następuje zmiana, a drugi kierowca robi jedno kółko na "2", jeden kurs na "8" i powrót "9". Zjazd do bazy następuje o 18:08.

Autor: Patryk
cenzoredytor
13 sierpnia 2018 - Siemianice, ulica Modrzewiowa.
Autor: Patryk
cenzoredytor
25 czerwca 2021 - Słupsk, pętla Gdyńska.
Autor: Patryk
cenzoredytor
25 czerwca 2021 - Słupsk, ulica Gdyńska.

Na zadaniu P10 przez cały dzień powinien jeździć pojazd przegubowy (w tym tygodniu był przydzielony Irisbus Citelis #3214), ale wczoraj autobus został opisany i dziś na trasę nie wyjechał. W związku z tym od rana śmigała OmniCity #3025, jednakże o godzinie 15:15 zaliczyła awarię układu hamulcowego i na podmianę wyjechał tytułowy #3009. W ostatnim czasie MZK coraz częściej zmaga się z awariami pojazdów, bowiem od dwóch tygodni niesprawny jest #3213 (grubsza sprawa), a od zeszłego piątku w serwisie Scanii stoi Citywide o numerze #3082. Co za tym idzie, dyspozytor na trasę wypuszcza pojazdy rezerwowe, którymi są właśnie OmniLinki. Dziś jeździły aż trzy sztuki - #3008 (na brygadzie P49, którą również ma obsługiwać wóz typu PN), #3009 i #3011. Gdzie te czasy, kiedy kierowcy wręcz zabijali się o te wozy, bo dziś nikt tym nie chce jeździć. ;-)

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

20 kwietnia 2022 - Widzino, ulica Główna.
Autor: Patryk
cenzoredytor
17 marca 2023 - Słupsk, ulica Kołobrzeska.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 1

28 marca 2023 - Siemianice, ulica Miejska.

Coraz gorzej dzieje się, jeśli chodzi o tabor typu PN. Dziś (28.03) miejski przewoźnik na trasę był w stanie wysłać tylko... trzy z sześciu wymaganych pojazdów przegubowych: #3221 (na zadanie PA10), #3223 (na PA12) i #3212 (na PA01), który i tak w południe został podmieniony przez #3222. W związku z tym na brygadzie PA09 jeździła Scania Citywide #3076, PA16 obstawiał tytułowy OmniLink #3009, a na PA48 kursowała OmniCity #3046. Czas poważnie pomyśleć o zakupie chociaż używanych autobusów, bo awarie Citelisów, to już chleb powszedni...

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

31 marca 2023 - Widzino, ulica Główna.

Ostatni dzień marca również zapisze się pod hasłem "awaria Citelisa". ;-) Dwie godziny przed wykonaniem tego zdjęcia zepsuł się Irisbus o numerze #3211, więc na zastępstwo z rezerwy musiał wyjechać OmniLink.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 6

15 maja 2023 - Słupsk, rondo u zbiegu ulicy Handlowej i Braci Staniuków.

#3009 jako podmiana za Citywide o numerze #3070 rozpoczyna kolejny kurs linii "19" ze strefy ekonomicznej opóźniony o "zaledwie" 25 minut. Zaledwie, bo wcześniej autobus zaliczył niemal 45-minutowy poślizg w drodze z Nowego Cmentarza na pętlę 11 Listopada.

Niestety, tytułowy OmniLink również nie przejeździł tej służby do końca, bowiem o godzinie 19:31 zaliczył zjazd awaryjny z CH Jantar na bazę, a w jego miejsce z 20-minutowym opóźnieniem została wystawiona Scania #3066 zaraz po skończonej pracy na brygadzie PA39.

Autor: Patryk
cenzoredytor
16 maja 2023 - Słupsk, ulica Zygmunta Augusta.
Autor: Patryk
cenzoredytor
5 lipca 2023 - Słupsk, ulica Marii Zaborowskiej.

Stan wizualny tej Scanii po zdjęciu reklamy, jak widać, do najlepszych nie należy. Zdecydowanie najbardziej zapuszczony OmniLink, ale co się dziwić, skoro żaden z nich nie ma stałej obsady...

Autor: Patryk
cenzoredytor
13 lutego 2024 - Kobylnica, rondo Rzemieślników.

W ubiegły wtorek (13.02) z zajezdni rezerwowo wyjechał nawet #3009. Rano zadanie PA49 obsługiwała Scania OmniCity o numerze #3045, jednak już po godzinie dziewiątej musiała zastąpić na brygadzie PA09 Citelisa #3211, co właśnie wymusiło wyjazd na trasę tej jakże zaniedbanej jednostki.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

Scania CL94UB 4x2 LB #3010

5 lipca 2009 - Słupsk, ul. Kołłątaja.
Autor: Rat

9 lipca 2009 - Słupsk - os. Batorego, ul. Konarskiego.
Autor: pawelzmiennik

28 listopada 2009 - Słupsk, ul. Władysława Jagiełły.
Autor: Tomek1

2 stycznia 2010 - Słupsk, ulica Grunwaldzka. W tle osiedle Westerplatte.
Autor: Patryk
cenzoredytor
29 maja 2010 - Słupsk, dawna pętla autobusów podmiejskich. Trzy dominujące wtedy typy Scanii w taborze MZK Słupsk. Od prawej: #3010 na linii "11", #3027 na linii "4" i #3001 na linii "6".
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

25 września 2010 - Słupsk, ul. Cisowa.
Autor: Tomek1

3 grudnia 2010 - Słupsk, ulica Stanisława Konarskiego. Osiedle Batorego budzi się do życia. Od początku roku szkolnego (a właściwie nawet od końcówki lipca) linia "2" nie jest już łączona z ósemką (jak to było wcześniej). Teraz kierowcy mają o wiele dłuższe przerwy, na obu końcówkach.
Autor: Patryk
cenzoredytor
29 czerwca 2011 - Słupsk, ulica Zachodnia (a może według zapowiedzi w autobusie Zielona?). Przegubów na "6" w wakacje zapewne nie zobaczymy...
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 3

13 lipca 2011 - Słupsk. Wnętrze jednego z ośmiu etanolożernych przedstawicieli. Przez pięć lat eksploatacji nie uległo szczególnym zmianom i w gruncie rzeczy wszystkie OmniLinki mają zadbane wnętrza.
Autor: Tomek1

Komentarze: 4

19 stycznia 2012 - Słupsk, ul. Koszalińska. Ładnie teraz wygląda bez reklamy ;)
2: Dmowskiego -> Sportowa

Autor: Tomek1

23 lipca 2012 - Słupsk, ulica Artura Grottgera. W wakacje na linii można było spotkać cztery z pięciu posiadanych sztuk. To za sprawą "pożaru" wozu #1308, który to nadpalił się na bazie w dniu 14. czerwca. Ten egzemplarz z kolei aż prosi się, aby wjechać na malarnie i go polakierować.
Autor: Patryk
cenzoredytor
30 sierpnia 2012 - Słupsk, rondo Kuklińskiego.
Autor: Ania S.

Komentarze: 1

1 lipca 2013 - Droga pomiędzy Włynkowem a Strzelinkiem. Miejski autobus w tym miejscu!? Kiedyś nie byłoby to do pomyślenia, ale teraz pracownicy fabryki obuwia w Strzelinku dostali w gratisie linię "17", która wykonuje tutaj od dziś dwa kursy - rano (o 6:45) i właśnie popołudniu (o 15:05).
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 1

16 sierpnia 2013 - Kobylnica, ulica Widzińska. Skoro już niebawem wszystkie CL94UB będą miały zmienione silniki na diesla, to może kilka słów, jak to z nimi było...
8 lutego 2006, po zatwierdzeniu Rady Nadzorczej, MZK Słupsk, miasto Słupsk i Scania Polska zawarło umowę o wprowadzeniu na rynek polski pojazdów zasilanych etanolem E-95. W maju tego samego roku podjęto kolejne czynności mające na celu przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla Słupska, aby wyłonić dostawcę na zakup autobusów o silniku napędzanym etanolem. Cała wartość opiewała na kwotę czterech milionów złotych, natomiast słupska spółka przeznaczyła 800 tys. więcej. 22 sierpnia ostatecznie postępowanie się zakończyło, wybranę ofertę Scanii Polska, a dopiero 35 dni później podpisano umowę na kupno 5 sztuk OmniLinków. Wobec tego Scania zapewniła, że w ostatnim tygodniu października 2006 odda do dyspozycji jeden autobus w celach testowych (tak się stało), zaś pozostałe cztery w 52 tygodniu 2006 roku. I tu zaczął się jeden z wielu jak się później okazało problemów, bo... pozostałe etanolowce odebrano po licznych "wojnach" dopiero w maju 2007. Wszystko to spowodowane było brakiem paliwa do tych pojazdów, na co Scania zobowiązała się wcześniej, że wskaże polskiego producenta (a takowego nie było). Termin odbioru pozostałych czterech alkobusów przez MZK był przekładany dwa razy - na koniec grudnia 2006 i na koniec lutego 2007. W między czasie Scania wysłała pismo o natychmiastowym odebraniu pojazdów ze swojego terenu, ale nic z tego. Czas mijał, a paliwa nadal nie było. Sprawa ruszyła pod koniec marca 2007, kiedy spółka MZK zagroziła także Scanii zerwaniem umowy na dostawę tych pojazdów, spowodowanym ciągłym brakiem tego paliwa na rynku w Polsce. Z pierwszym autobusem (co odpowiednio wcześniej zostało zapisane w umowie) przez pewien czas nie było problemu, ponieważ tankowany był w fabryce Scanii. Ale tylko do kwietnia. Potem takiej opcji już nie było. Dopiero 25.04.2007 ze Szwecji do Słupska przyjęto 18 050 litrów etanolu, co ciągnęło za sobą szereg opłat (koszty transportu, akcyza). Pierwszy tranport zamknął się w kosmicznej kwocie, drugi - żeby było śmiesznej - niemal o połowę więcej! Jednak cały czas prowadzone były rozmowy z producentem, żeby to on pokrył połowę kosztów akcyzy. Co jeszcze może zaciekawić - pod koniec 2006, zgodnie z umową, zmontowano pozostałe cztery sztuki, a że nie zostały odebrane zgodnie z terminem, jeden z nich, w malowaniu MZK Słupsk, pojechał na testy do Chin i tam zadomowił się na dłużej. Jednak w razie gdyby MZK od razu zechciało odebrać swoje cztery wozy (a zostało przecież tylko trzy), na początku 2007 zlepiono kolejne dwa etanole, z czego jeden z nich także w naszym malowaniu powędrował do Chin, a drugi trafił do Słupska. Nadal tajemnicą zostanie, dlaczego w 2007 sklepano właśnie dwa OmniLinki, w dodatku w barwach MZK i dokładnie identycznej specyfikacji. Czy Scania chciała "wcisnąć" już na początku jeszcze więcej tych wozów? Na koniec trzeba wspomnieć, że rocznie etanolowce przynosiły straty około 700 tys. zł.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 6

26 sierpnia 2014 - Słupsk, ulica Hubalczyków.
Autor: Patryk
cenzoredytor
18 maja 2016 - Słupsk, rondo u zbiegu ulic: Stanisława Leszczyńskiego x Grunwaldzka. W ubiegłoroczne wakacje #3010 został "zdjęty" z brygady 5-07 i od 1 września 2015 r. wrzucono go do obsługi półtorakowego zadania 3-03+16-03+8-05+9-05, czyli jeden kurs na linii "3" oraz "16", później już tylko obsługa "ósemko-dziewiątek". Wyjazd z bazy ma miejsce o godzinie 5:41, zjazd 18:47.
Autor: Patryk
cenzoredytor
25 września 2017 - Głobino, DW210. Zadanie P49, to dość częsta fucha #3010. Z bazy wyjeżdżamy o godzinie 6:49 i na zmianie A robimy cztery kursy na linii "3", dwa na "19", jeden kurs szesnastki i wracamy czternastką. Czas pracy wynosi tu 8 godzin i 55 minut, natomiast zmiana B pełen luz - jedno kółko na trójce, jeden kurs "16", powrót "15" i zjazd na bazę o 18:20.
Autor: Patryk
cenzoredytor
23 lipca 2018 - Siemianice, ulica Słupska.
Autor: Patryk
cenzoredytor
30 lipca 2021 - Słupsk, ulica Legionów Polskich.

Rarytas nad rarytasy - tak można opisać wyjazd Scanii OmniLink w wakacje na trasę. Dziś #3010 pojawił się po południu w ramach zadania P38 za OmniCity #3024, która uległa awarii.

Już ładnych kilka lat nie miałem sytuacji, kiedy kierowca z MZK Słupsk wyraża swoje niezadowolenie z faktu, iż ktoś cyka fotki, aż tu nagle... Chwilę po wykonaniu tego zdjęcia szofer zatrzymał pojazd (to nic, że na środku drogi tworząc korek) i był strasznie zły, że robię "mu zdjęcie". Nie byłem w stanie zrozumieć, co dokładnie mówi (za duża odległość), ale na pewno padło zdanie "bo następnym razem zabiorę ci ten aparat". Tak więc czekam... Do następnego! ;-)

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

2 sierpnia 2021 - Strzelino, ulica Akacjowa.

#3074 i #3075 od zeszłego tygodnia przebywają w serwisie, więc na trasę z głębokiej rezerwy dyspozytor musiał wypuścić OmniLinka. Znowu #3010, bo to jedyne auto, które nie szarpie, ale kopci najbardziej z całej czwórki Scanii CL94UB. ;-)

Autor: Patryk
cenzoredytor
9 sierpnia 2021 - Słupsk, ulica Joachima Lelewela.
Autor: Patryk
cenzoredytor
7 października 2021 - Słupsk, droga do Parku Wodnego "Trzy Fale".
Autor: Patryk
cenzoredytor
9 marca 2023 - Słupsk, ulica Witkacego.

Po zmianach, które weszły od poniedziałku (06.03) zadanie PA50 (wyjazd bazy o godzinie 07:10, zjazd 15:05), na którym został uchwycony tytułowy OmniLink, stało się chyba najprzyjemniejsze dla kierowcy. Od tego dnia jest to również brygada, na której autobus najwcześniej zjeżdża do bazy. Wczoraj Scania, notabene na tę chwilę najlepsza z serii CL94UB, po wykonaniu tego kursu została jeszcze wysłana na ratunek i musiała obsłużyć kursówkę PA13 w zamian za OmniCity o numerze #3041.

Autor: Patryk
cenzoredytor
12 kwietnia 2023 - Siemianice-osiedle.

To już 10 lat od momentu przerobienia pierwszej Scanii CL94UB z napędu etanolowego na diesel. Tytułowy pojazd, notabene nadal najlepszy z całej czwórki i najintensywniej eksploatowany, był pierwszym egzemplarzem, który udał się do serwisu w Głobinie na modernizację. Z tej okazji zdjęcia wszystkich jeżdżących OmniLinków i jednocześnie najstarszych 12-metrowych wozów w taborze miejskiego przewoźnika.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 4

9 maja 2023 - Słupsk, ulica Marii Zaborowskiej.

Zdecydowanie najlepszy OmniLink ze wszystkich, które MZK Słupsk jeszcze eksploatuje podczas obsługi zadania PA38. Warto nadmienić, że produkcję opuściła już pierwsza (z ośmiu) Citywide LF 12,0 BEV dla miejskiego przewoźnika, więc aparaty w dłoń, bo to ostatnie dwa miesiące najbardziej wyeksploatowanych pojazdów na trasie.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 3

18 maja 2023 - Siemianice, ulica Miejska.

Pomijając fakt, iż to zadanie powinien obsługiwać przegubowiec, to na ponad 12-godzinną kursówkę PA16 wystawiono tytułowego OmniLinka, z kolei na szczytowych brygadach (najpierw rano na PA45, później PA46) można było spotkać Citywide #3069. Logika w MZK poraża. :->

Tymczasem mija właśnie już 16 lat od momentu wdrożenia czterech pozostałych OmniLinków do ruchu. Od samego początku autobusy te budziły duże kontrowersje przez paliwo, którym były zasilane do 2014 roku, teraz także nie mają dobrej opinii i cały czas służą jako pojazdy rezerwowe, ale jak widać, wcale nie tak trudno je spotkać na mieście, w końcu coś musi ratować zepsute Citelisy. ;-)

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

20 czerwca 2023 - Słupsk, ulica Franciszka Szafranka.
Autor: Michał Dereszewski

5 lipca 2023 - Słupsk, ulica Zachodnia.

Na dziś świeżutkie zdjęcia czterech eksploatowanych przez MZK Słupsk Scanii OmniLink. Daaawno nie było takiego dnia, aby wszystkie (!) egzemplarze pojawiły się na trasie.

Autor: Patryk
cenzoredytor
24 lipca 2023 - Droga pomiędzy Krępą Słupską a Płaszewkiem.

Tegoroczne wakacje, to idealny czas, aby uwiecznić na zdjęciach wyjazdy OmniLinków na trasę, w dodatku w klimatycznych miejscach gminy Słupsk.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

1 sierpnia 2023 - Słupsk, ulica Franciszka Szafranka.

#3010, mimo że jest w ostatnim czasie najwięcej eksploatowany ze wszystkich OmniLinków, ma przejechane (wraz z #3009) najmniej kilometrów - w jego przypadku ok. 707 430.

Autor: Patryk
cenzoredytor
7 września 2023 - Siemianice-osiedle.

OmniLinki, po wycofaniu Scanii CN94UB OmniCity, stały się najstarszymi (wraz z Citelisami) pojazdami w taborze MZK Słupsk.

Tymczasem już drugi raz w tym tygodniu, kiedy wóz o numerze #3213 "nie wytrzymał" i musiał zjechać na bazę, a w jego miejsce trzeba było wystawić tytułową solówkę na zadanie PA16. Warto też dodać, że również dziś (07.09) kolizji uległ kolejny elektryk (tym razem #3103), więc teraz i ten trochę sobie postoi.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 3

28 listopada 2023 - Słupsk, ulica Legionów Polskich.

Nadeszły delikatne mrozy, a na liniach już się zaczyna dziać. Dziś, jak i wczoraj (27.11.2023) z głębokiej rezerwy wyjechały dwa OmniLinki - #3008 i tytułowy #3010, który podmienił na brygadzie PA30 Electric Citywide #3081. Oczywiście zawodzą Citelisy (w poniedziałek po południu na trasie nie było ani jednego z czterech eksploatowanych (!), dziś "aż" jeden), ale także Scanie BEV, które zjeżdżają na bazę i są zamieniane na pojazdy spalinowe lub gazowe. W ciągu dnia na zajezdnię musiały zjechać wozy z numerami #3101, #3102, #3104 i #3107. #3102 co prawda wyjechał przed godziną 15 ponownie (zadanie PA35 Electric), ale do końca służby nie dojeździł (podmiana na #3069), zaś #3107 na krótko pojawił się na zadaniu "nieelektrycznym" - PA24.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

24 lutego 2024 - Słupsk, rondo "Solidarności".

Przecierałem oczy ze zdziwienia, gdy zobaczyłem dziś (24.02, sobota) #3010 na linii. Podczas, gdy na bazie stoi jedenaście (tak, 11!) solowych, niskopodłogowych diesli + jeden elektryk (bo wiadomo, wozów na CNG nie wolno ruszać w weekendy), na trasę wysyłany jest... OmniLink. Całe szczęście, że wóz przejeździł tylko zmianę A na zadaniu SA10, a o godzinie 14:20 wskoczyła podmiana w postaci #3062. Pogratulować dobrego humoru dyspozytorowi. ;-)

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 11

23 kwietnia 2024 - Słupsk, ulica Legionów Polskich.

Wczoraj (23.04) minęło już 14 dni od momentu awarii ładowarek na pętli przy ulicy 11 Listopada, a na zadaniach "elektrycznych" przewijają się różnego rodzaju pojazdy. Oszczędności gazowców zeszły najwidoczniej na dalszy plan, bo od poniedziałku do piątku te wozy jeżdżą teraz do późnych godzin wieczornych, a w zeszłą sobotę (20.04) doszło nawet do sytuacji, że na linii można było spotkać pojazd CNG (przy tych cenach gazu wręcz nie do pomyślenia). Bardzo słabe ze strony dyspozytora jest natomiast przydzielanie OmniLinków do obsługi brygady, gdzie planowo jeżdżą elektryki, bo tu bezwzględnie powinno jeździć coś innego. A co do tytułowego #3010 - miesiąc temu na chwilę pojawił się z białymi wyświetlaczami, jednak z powrotem powrócono do pomarańczowych.

Autor: Patryk
cenzoredytor

Scania CL94UB 4x2 LB #3011

17 czerwca 2009 - Kobylnica, baza MZK. Z racji tego, że został pomalowany można było go okleić jako pierwszego. Od razu uprzedzam - logo przewoźnika oraz numery boczne zostaną jutro uzupełnione. Przynajmniej jutro pasażer będzie mógł zidentyfikować, że to autobus sieci ZTM.
Autor: pproniuk

5 lipca 2009 - Słupsk, ul. 11 Listopada. Taki tam portrecik Scanii.
Autor: Rat

27 lipca 2009 - Słupsk, pętla na końcu Stanisława Konarskiego.
Autor: 8239
edytor
1 kwietnia 2010 - Słupsk, ulica Konarskiego.
Autor: piotr_kosz

1 kwietnia 2010 - Słupsk - ul. Konarskiego. Pan kierowca wziął sobie telefon i udawał, że mi robi zdjęcie.
Autor: daf201

Komentarze: 4

23 września 2010 - Słupsk, ul. 11 Listopada x Andersa.
Autor: mario

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: